BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SYB311.51Ritim Eğitimi ve DansSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ritim algılama yeterliliğin kazanılması, Müzik-hareket bütünlüğünün kazandırılması, Düzgün duruş, estetik, dans ve hareket uygulamalarının geliştirilmesi, Yaratıcılığın geliştirilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ritim eğitimi ve dans branşının temel kurallarını özetleyebilirler
2Ritim eğitimi ve dans becerilerine ait öğretim metotlarını bilebilirler.
3Ritim eğitimi ve dans branşına ait koreografi uygulayabilirler.
4Ritim eğitimi ve dans branşına ait adımlama tekniklerini uygulayabilirler.
5Ritim eğitimi ve dans branşına ait müzik seçimini uygulayabilirler
6Ritim eğitimi ve dans branşına ait klasik ve Latin dansları egzersizleri uygulayabilirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Dans ile ilgili kompozisyon (kareografi) , Ritim ile İlgili temel Kavramlar, Nota, ölçüler, ritm, , Melodi, müzik seçimi ve sözlü ritim alıştırmaları, Hareket: Müziğin yapısına bağlı olan hareketler, Temel lokomotor hareketler (Dans adımlama teknikleri: yürümeler, sıçramalar, sekmeler, dönüşler, kaymalar, hoplamalar) , Geleneksel halk dansları, kolbastı, Hareket ve dansta yaratıcı etkinlik, Klasik danslar: Vals, Latin danslar: Tango, samba, rumba, pasodobli ye ilişkin adımlamalar, Diziliş şekilleri: çeşitli alanlarda diziliş ve kullanma şekilleri, kompozisyonlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel ritim ve dans dersinin eğitimdeki rolü ve önemi .
2Ritim algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uyarlanması ,birlik ve ikilik nota değerleri.
3Temel yer çalışmaları , dörtlük ve sekizlik nota değerleri ve enstrümanlarla uygulanması .
4Nota çeşitlemeleri ile temel dans adımlarının öğretimi ve hareketlere enstrümanlarla eşlik.
5Labil ve stabil hareketlere örnek çalışmalar ve bunların nota çeşitlemeleri ile uygulanması.
6Temel sıçrama, atlama, denge ve dönüş örnekleri, 2/4 3/4 4/4'lük ölçülerle dikte çalışmaları.
7Koreografinin temelleri;müzik seçimi ve analize ilişkin örnek çalışmalar.
8Ara Sınav
9Koreografi çalışmaları ve vurmalı enstrümanlarla orkestra çalışmaları.
10Eşli ronde çalışmaları, Türk aksak ritimlerin tanıtımı ve 5/8' lik aksak ritmin öğretimi.
11Eşli ronde çalışmaları, Türk Halk danslarına ilişkin örnekler ve 5/8' lik aksak ritmin öğretimi.
12Türk Halk danslarına ilişkin örnekler ve 7/8' lik aksak ritmin öğretimi.
13Dünya Halk danslarına ilişkin örnekler ve 9/8' lik aksak ritmin öğretimi
14Koreografi çalışmaları ve öğrenilen tüm nota değerleri ile dikte çalışmaları.
15Yarıyıl Sonu Sınavı
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aktaş,G. 1999; Temel Dans Eğitimi.İzmir. Karadeniz,Y., Karadeniz,C. 2002; Ritim Eğitimi ve Dans. Trabzon. Özkan,N. Ritim Eğitimi ve Modern Dans.Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14545
Final Sınavı14545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1           
ÖÇ2           
ÖÇ3           
ÖÇ4           
ÖÇ5           
ÖÇ6           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek