|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SYB409.27 | Atletizm | Seçmeli | 4 | 7 | 7 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Sporcuların, temel spor dalı atletizmin eğitim değerini kavramasını, atletizm kültürünün yaygınlaştırılmasında alınması gereken önlemleri, atletizm temel eğitim uygulamalarını düzenleyebilmesini, branşa yönelik öğrenme-öğretme sürecinde kullanılabilecek basit eğitim araç gereçlerinin hazırlanmasını, atletizme yeteneği olan çocukların izlenmesi, belirlenmesi ve yönlendirilmesi konusunda bilgilenmesini, okul, kulüp ve aile işbirliğinde antrenörün rolünü kavramasını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Atletizmin branşlarını tanımlayabilme | 2 | Temel spor dalı Atletizmin eğitim değerini kavrayabilme. | 3 | Atletizm kültürünün yaygınlaştırılmasında alınması gereken önlemleri tanımlayabilme | 4 | Atletizmde temel eğitim uygulamalarını düzenleyebilme. | 5 | Branşa yönelik öğrenme-öğretme sürecinde kullanılabilecek basit eğitim araç gereçlerini hazırlayabilme. | 6 | Atletizme yeteneği olan çocukların izlenmesi, belirlenmesi ve yönlendirilmesi konusunda bilgi edinebilme | 7 | Okul, kulüp ve aile işbirliğinde Antrenörün rolünü tanımlayabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Atletizmin eğitim değeri, IAAF (Uluslararası Atletizm Federasyonları Birliği) Çocuk Atletizmi programı ve 13-15 Yaş Takım Yarışmaları programı, öğrenme-öğretme sürecinde kullanılabilecek basit eğitim araç gereçlerini hazırlama, Atletizmde yetenek seçimi ve yönlendirmede temel test uygulamaları, atletizmin yaygınlaştırılması için okul, kulüp ve aile işbirliğinde antrenörün rolü | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Atletizmin sınıflandırması
| Atletizmde genel ve özel ısınma uygulamaları | | 2 | Atletizmin eğitim değeri | Koşu tekniği öğrenim alıştırmaları (Sprint ABC) | | 3 | Atletizm kültürünün yaygınlaştırılmasında alınması gereken önlemler
| Sıçrama öğrenim alıştırmaları (Sıçrama ABC) | | 4 | Atletizm kültürünün yaygınlaştırılmasında alınması gereken önlemler | Atma öğrenim alıştırmaları (atma ABC) | | 5 | IAAF Çocuk Atletizmi (Naili Moran Bebestad) programı
| “Bebestad Sprint engel oyunları” uygulaması | | 6 | Naili Moran “Bebestad mesafe koşu Oyunları” | “Bebestad mesafe koşu Oyunları” uygulaması | | 7 | Naili Moran “Bebestad atlama Oyunları”
| “ Bebestad atlama Oyunları” uygulaması | | 8 | Ara sınav | Ara sınav | | 9 | Naili Moran “Bebestad atma oyunları” “
| Bebestad atma oyunları” uygulaması | | 10 | Naili Moran “Bebestad çoklu oyun organizasyonları” | Bebestad çoklu oyun organizasyonları (1. bölüm) | | 11 | IAAF 13-15 Yaş Takım Yarışmaları programı
| Bebes tad çoklu oyun organizasyonları (2. bölüm) | | 12 | Atletizmde yetenek seçimi ve yönlendirme, | Sürat ve Güç testleri | | 13 | Yetenek testleri ve değerlendirme
| Dayanıklılık testleri | | 14 | Spora yönlenmede okul, kulüp, aile işbirliği ve antrenörün rolü, | Naili Moran “On Adım Test Yarışmaları” | | 15 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Carr G.A. “Fundamentals of Track and Field” Leisure Press (1991) Gozzoli, C., Simohamed, J., El-Hebil, A. M. (2006), “IAAF Kids’ Athletics -A Team Event For Children-“, A Practical Guide, Second Edition, IAAF “Atletizm Yarışma Kuralları”, Atletizm Federasyonu (2003) İşler M, “Okullarda Atletizm”, Milli Eğitim Basımevi (1985) Joch W., “Schüler Leichtathletik”, Schors Verlag, Niedernhausen (1982) Oberbeck H., “Mehrkampftraining”, Verlag Hofmann Schorndorf (1979) EKLER: Naili Moran Atletizm Eğitimi Vakfı “Bebestad Atletizm Oyunları” Programı (2006) IAAF “13-15 Yaş Takım Yarışmaları” Programı | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 7 | 98 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|