Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SYB410.20 | Satranç | Seçmeli | 4 | 8 | 7 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders öğretmen ve eğitim-yönetimi adaylarının,mesleğin gerektirdiği özellikleri kazanabilmesi ve çok yönlü düşünebilme zihinsel gelişim, zihinsel analiz gibi özellikleri kazanabilmesi için planlanan etkinliklere yöneliktir.. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | santranç oyun kurallarını bilme | 2 | santranç tarihçesini bilme | 3 | santranç turnuva kurallarını bilme | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders öğretmen ve eğitim-yönetimi adaylarının,mesleğin gerektirdiği özellikleri kazanabilmesi ve çok yönlü düşünebilme zihinsel gelişim, zihinsel analiz gibi özellikleri kazanabilmesi için planlanan etkinliklere yöneliktir.. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders kapsamının tanıtılması
| | | 2 | Santrançın tanıtılması
| | | 3 | Temel açılış bilgileri | | | 4 | Santranç taşları arasında koordinasyon sağlama
| | | 5 | Mat çalışmaları
| | | 6 | Kazanca götüren yollar
| | | 7 | Hafif aletler ve kuvvetli (ağır) aletler
| | | 8 | Alaetlerin bağıntılı değerleri
| | | 9 | Vize sınavı
| | | 10 | oyun sonu ile temel ilkeler
| | | 11 | Pozisyonel üstünlük nedir
| | | 12 | Açılış sonunda oyun ortası ve oyun sonu bilgileri | | | 13 | santranç turnuva kuralları isviçre döner turnuva
| | | 14 | FİDE kuralları(uluslararası santranç fedarasyonu)
| | | 15 | Final sınavı | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Capablanca.J.R(1988) Santrançın Esasları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 7 | 98 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|