|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SYB409.23 | Voleybol | Seçmeli | 4 | 7 | 7 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Voleybol öğretim yöntemlerinin verilmesi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Voleybol öğretim yöntemleri uygulamasını öğrenme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | Voleybolun tanımı, dünyada ve Türkiye’de voleybolun gelişim evreleri, voleybolda ısınma ve stretching, parmak pas çeşitleri ve teknikleri, manşet pas çeşitleri ve teknikleri, servis, smaç, blok teknikleri; düşme teknikleri (plonjon), top karşılama, hücum karşılama, defans çalışması, oyuncuların (pasör, pasör çaprazı, orta oyuncu, köşe hücumcu, libero) sahadaki görev ve yerleri, voleybolda oyun kurallarının öğrenilmesi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Voleybolun tanımı, dünyası ve Türkiye'de voleybolun gelişimi | | | 2 | Kondisyon, ısınma ve germe, parmak pas çeşitleri ve özellikleri | | | 3 | Kondisyon, manşet pas çeşitleri ve teknikleri, düşme teknikleri, (plonjon) | | | 4 | Smaç ve servis teknikleri | | | 5 | Blok teknikleri ve voleybolda oyun kurallarının öğrenilmesi | | | 6 | Genel teknik çalışma | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Oyuncuların (pasör, pasör çaprazı, orta oyuncu, köşe hücumcu, libero), sahadaki görev yerleri | | | 9 | 5.1-4.2-6.0 sistemleri çalışması | | | 10 | En iyi karşılama ve hücum | | | 11 | Defans çalışması | | | 12 | Mac | | | 13 | Mac | | | 14 | Mac | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Kaynaklar | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 110 | 110 | Final Sınavı | 1 | 110 | 110 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|