Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SYB216.04 | Voleybol | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Voleybol öğretim yöntemlerinin verilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi HÜSNİYE BÜLBÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Voleybol öğretim yöntemleri uygulamasını öğrenme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Voleybolun tanımı, dünyada ve Türkiye’de voleybolun gelişim evreleri, voleybolda ısınma ve stretching, parmak pas çeşitleri ve teknikleri, manşet pas çeşitleri ve teknikleri, servis, smaç, blok teknikleri; düşme teknikleri (plonjon), top karşılama, hücum karşılama, defans çalışması, oyuncuların (pasör, pasör çaprazı, orta oyuncu, köşe hücumcu, libero) sahadaki görev ve yerleri, voleybolda oyun kurallarının öğrenilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Voleybolun tanımı, dünyası ve Türkiye'de voleybolun gelişimi | | | 2 | Kondisyon, ısınma ve germe, parmak pas çeşitleri ve özellikleri | | | 3 | Kondisyon, manşet pas çeşitleri ve teknikleri, düşme teknikleri, (plonjon) | | | 4 | Smaç ve servis teknikleri | | | 5 | Blok teknikleri ve voleybolda oyun kurallarının öğrenilmesi | | | 6 | Genel teknik çalışma | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Oyuncuların (pasör, pasör çaprazı, orta oyuncu, köşe hücumcu, libero), sahadaki görev yerleri | | | 9 | 5.1-4.2-6.0 sistemleri çalışması | | | 10 | En iyi karşılama ve hücum | | | 11 | Defans çalışması | | | 12 | Mac | | | 13 | Mac | | | 14 | Mac | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaynaklar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|