Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-SEÇ29 | Evcil Hayvanlar ve Sorumluluk Bilinci | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencinin ülkemizde en yaygın bulunan bitki ve hayvanları genel yönleriyle tanıtmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman SEFALI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hayvanları genel anlamda sınıflandırır. | 2 | Evcil hayvanları tanır. | 3 | Yaygın bakılan evcil hayvanları tanır. | 4 | Pet sektörünün olumlu ve olumsuz yanlarını bilir. | 5 | Egzotik hayvanları tanır ve korunması gerektiğini bilir. | 6 | Balık bakımını bilir. | 7 | Sürüngen ve kuş bakımını bilir. | 8 | Memelilerin isteklerini bilir. | 9 | Hayvan haklarını gözetir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Evcil hayvan çeşitleri. Hayvan hakları. Bakım istekleri. Genel ihtiyaçlar. Balık bakımı ve akvaryum özellikleri. Yumuşakçalar ve eklem bacaklılar.Tatlı ve tuzlu su balıkları. Teraryumlar. Su bitkileri ve bakımı. Sürüngenler ve bakımları. Kuşlar (kanaryalar, bülbüller, papağanlar). Memeliler (kemirgenler, kediler, köpekler, maymunlar). Aşılar ve ilaçlar. Egzotik hayvanların korunması. Satışı yasak hayvanlar. İzin belgeleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma, | | | 2 | Evcil hayvan tanımı. Bakımı. | | | 3 | Hayvan hakları | | | 4 | Evcil hayvan çeşitleri ve bakım gereksinimleri. Üretimleri. Yavru bakımı. Sahiplendirme | | | 5 | Evcil hayvan çeşitleri ve bakım gereksinimleri. Üretimleri. Yavru bakımı. Sahiplendirme | | | 6 | Satışı yasak canlılar. Eklem bacaklılar. Yumuşakçalar | | | 7 | Satışı yasak canlılar. Sürüngenler | | | 8 | Balıklar. Tuzlu su akvaryumları ve balık türleri | | | 9 | Balıklar. Tatlı su akvaryumları ve balık türleri. Fanus paradoksu? | | | 10 | Kuşlar (kanarya, bülbül, ispinoz ve papağan gibi) | | | 11 | Kuşlar (kanarya, bülbül, ispinoz ve papağan gibi) | | | 12 | Memeliler (kemirgenler: fareler, hamsterler, tavşanlar …) | | | 13 | Mammals (Cats) | | | 14 | Memeliler (Köpekler) | | | 15 | Genel Sınava Hazırlık | | | 16 | Genel Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Evcil Hayvanlar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Bireysel Çalışma | 11 | 1 | 11 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 11 | 1 | 11 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | | 1 | 1 | | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 1 | 2 | | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 1 | 1 | | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ5 | | | 1 | | | 1 | | | 1 | | ÖÇ6 | | | 1 | | | | 1 | 1 | | | ÖÇ7 | | | 1 | 1 | | | | 1 | | 1 | ÖÇ8 | 1 | | | | | | 1 | | | 1 | ÖÇ9 | | 1 | 2 | 1 | | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|