BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SEÇ28Eğitimde Teknoloji Tabanlı İçerik OluşturmaSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Teknoloji tabanlı içerik oluşturmaya ilişkin temel kavram, süreç, yaklaşım ve kuramları tanıtmak yoluyla öğrencilerin bilişim teknolojilerini ve materyal tasarım süreçlerini etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA
Öğrenme Çıktıları
1Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar.
2Öğretim teknolojilerini sınıflandırır.
3Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları, öğrenmede yeni yönelimlerle ilişkilendirir.
4Öğretim materyali tasarım ilkelerini, tematik yaklaşımla birlikte kullanır.
5İçerik oluşturma programlarını tanır ve kullanır.
6Öğrencilerin gelişim seviyelerini ve tasarım ilkelerini hesaba katarak içerik oluşturur.
7Oluşturduğu içerikleri değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimde bilgi teknolojileri, öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması, öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar, öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler, araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri, teknoloji tabanlı öğretim materyallerinin tasarımı, tematik öğretim materyali tasarlama, teknoloji tabanlı öğretim materyallerini değerlendirme ölçütleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramlar
3Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramlar
4Öğretim teknolojilerini sınıflandırma
5Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar
6Teknoloji temelli içerik oluşturmada tasarım ilkeleri
7Teknoloji temelli içerik oluşturmada tasarım ilkeleri
8Ara Sınav
9Tasarım ilkelerinin uygulanması
10Sunum hazırlama programları
11Öğretim yönetim sistemlerinin kullanılması
12Dijital öykü programları
13Ölçme-değerlendirme programları
14İçerik oluşturma
15İçerik değerlendirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Türel, Y. K. (2019). Öğretim teknolojileri. Asos. • Yalın, H. İ. (2020). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Nobel.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma41040
Okuma13226
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13333 31321
ÖÇ22132 12 22
ÖÇ31112 12112
ÖÇ42311  1122
ÖÇ51111 12121
ÖÇ62222 11121
ÖÇ71211 21111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek