BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GK-SEÇ24Mikroskopta EtkinliklerSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencinin mikroskobu çok yönlü kullanmasını sağlaması ve ilkokul düzeyinde herhangi bir ders içeriğinde (canlı ve cansız objeler) etkinlik yapabilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman SEFALI
Öğrenme Çıktıları
1Mikroskobu tanır ve kısımlarını bilir.
2Mikroskobu kullanabilir.
3Mikroskopta ışık ayarı, diyafram ve objektifi objeye uygun kullanabilir.
4İncelenecek objenin hangi aşamalarda geçmesi gerektiğini bilir.
5Kesit almayı bilir.
6Canlı ve cansız objelerden preperat hazırlayabilir.
7İncelen objenin raporunu hazırlayabilir.
8Laboratuarda değerlendirmenin nasıl yapılacağını açıklar
9Uygulanan mikroskop etkinliğinin eğitim amaçlarına uygun eğitici bir şekilde uygular ve yeni etkinlikler geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Mikroskobu tanıyıp kullanabilmek için İncelenecek materyallerin preperat haline getirilmesi ve kesit alma çeşitleri yer almaktadır. Canlı veya cansız objelerin incelenme şekilleri. Rapor oluşturma ve sonuçları tartışma. Benzer etkinlikler türetme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, Laboratuar kuralları
2Mikroskobu tanıma
3Mikroskobu kullanma
4En çok merak edilen objelerin seçimi
5Seçilen objelerin haftalara dağılımı ve inceleme şekillerinin belirlenmesi, raporlanması.
6Gerçek bir laboratuar raporu nasıl olmalı?
7Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…)
8Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…)
9Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…)
10Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…)
11Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…)
12Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…)
13Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…)
14Canlı-Cansız objeler ve raporlanması (Kıl, tüy, polen, tohum, akar, mineral…)
15Genel Sınava Hazırlık
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Fen Labaratuarı uygulamaları Mikroskop
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma11111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11919
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma11111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6          
ÖÇ7          
ÖÇ8          
ÖÇ9          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek