BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖS15Türk Kültüründe Aile ve Çocuk Seçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; aile ve çocuk kültürünü tanıma, geçmişten günümüze Türk kültüründe aile ve çocuk hakkında bilgi sahibi olma, çocukluğun ne tür değişimler geçirdiğini inceleme, sosyal ve kültürel bağlamda çocuk-aile-toplum ilişkisinin özümsenmesini sağlamaktır. Bu ders ile ayrıca; erken çocukluk eğitimi alanında uzmanlaşacak bireylere; çocukluğun kavramsallaştırılmasına yönelik bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Aile ve çocuk kültürü ile ilgili temel kavramları açıklar.
2Geçmişte ve günümüzde Türk kültüründeki aile ve çocuk hakkında bilgi sahibi olur
3Çocukluğa ilişkin farklı bakış açılarını tanır
4Aile, eğitim, toplum ve kültür gibi süreçlerin çocukluğun kurgulanmasındaki etkilerini analiz eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Türk aile yapısı; farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültü- rü, gelenek ve görenekler; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; evlilik törenleri, cenaze merasim- leri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, dersin tanıtılması, temel kavramlar
2Çocukluğun tarihsel gelişimi
3Dünyadaki ve Türk kültüründeki aile tipleri
4İslamiyet öncesinde ve sonrasında çocuk ve aile
5Osmanlı?da yenileşme döneminde çocuk ve aile
6Cumhuriyet döneminde modern çocuk ve aile
7Modern, post modern ve pragmatist çocukluk ve aile paradigmaları
8Ara sınav
9Türkiye?de aile araştırmaları
10Yazılı kaynaklarda ve kitle iletişim araçlarında aile ve çocuk unsurunun kültürel açıdan analizi
11Türkiye?de ailelerde toplumsal cinsiyet rolleri
12Çocuk hakları bakış açısı ve çocukluk
13Aile, toplum ve eğitim
14Ödev sunumları
15Genel sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bekman, S. Ve Aksu-Koç, A. (2013). İnsan gelişimi, aile ve kültür. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları Doğan, İ. (2016). Türk aile sosyolojisi. Ankara: Pegem Yayıncılık. İnal, K. (2007). Modernizm ve çocuk. Ankara: Sobil Yayınları. Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, aile ve insan gelişimi. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Onur, B.(2005). Türkiye?de çocukluğun tarihi. Ankara: İmge Yayınları. Oztan, G. (2011). Türkiye?de çocukluğun politik inşaası. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. Öğüt-Eker, G. (2002). Yazılı kaynaklarda Türk ailesi. Erdem Türk Halk Kültürü Özel Sayısı, I. 131-157.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı144
Derse Katılım12224
Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5420
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma616
Okuma4520
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)106
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12123 21213
ÖÇ23211 22232
ÖÇ32223 12212
ÖÇ41222 22222
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek