Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖS15 | Türk Kültüründe Aile ve Çocuk | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı; aile ve çocuk kültürünü tanıma, geçmişten günümüze Türk kültüründe aile ve çocuk hakkında bilgi sahibi olma, çocukluğun ne tür değişimler geçirdiğini inceleme, sosyal ve kültürel bağlamda çocuk-aile-toplum ilişkisinin özümsenmesini sağlamaktır. Bu ders ile ayrıca; erken çocukluk eğitimi alanında uzmanlaşacak bireylere; çocukluğun kavramsallaştırılmasına yönelik bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Aile ve çocuk kültürü ile ilgili temel kavramları açıklar. | 2 | Geçmişte ve günümüzde Türk kültüründeki aile ve çocuk hakkında bilgi sahibi olur | 3 | Çocukluğa ilişkin farklı bakış açılarını tanır | 4 | Aile, eğitim, toplum ve kültür gibi süreçlerin çocukluğun kurgulanmasındaki etkilerini analiz eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Türk aile yapısı; farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültü- rü, gelenek ve görenekler; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; evlilik törenleri, cenaze merasim- leri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma, dersin tanıtılması, temel kavramlar | | | 2 | Çocukluğun tarihsel gelişimi | | | 3 | Dünyadaki ve Türk kültüründeki aile tipleri | | | 4 | İslamiyet öncesinde ve sonrasında çocuk ve aile | | | 5 | Osmanlı?da yenileşme döneminde çocuk ve aile | | | 6 | Cumhuriyet döneminde modern çocuk ve aile | | | 7 | Modern, post modern ve pragmatist çocukluk ve aile paradigmaları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Türkiye?de aile araştırmaları | | | 10 | Yazılı kaynaklarda ve kitle iletişim araçlarında aile ve çocuk unsurunun kültürel açıdan analizi | | | 11 | Türkiye?de ailelerde toplumsal cinsiyet rolleri | | | 12 | Çocuk hakları bakış açısı ve çocukluk | | | 13 | Aile, toplum ve eğitim | | | 14 | Ödev sunumları | | | 15 | Genel sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bekman, S. Ve Aksu-Koç, A. (2013). İnsan gelişimi, aile ve kültür. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları
Doğan, İ. (2016). Türk aile sosyolojisi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
İnal, K. (2007). Modernizm ve çocuk. Ankara: Sobil Yayınları.
Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, aile ve insan gelişimi. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
Onur, B.(2005). Türkiye?de çocukluğun tarihi. Ankara: İmge Yayınları.
Oztan, G. (2011). Türkiye?de çocukluğun politik inşaası. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Öğüt-Eker, G. (2002). Yazılı kaynaklarda Türk ailesi. Erdem Türk Halk Kültürü Özel Sayısı, I. 131-157. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Okuma | 4 | 5 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 2 | 3 | | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 1 | 1 | | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 3 | | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 2 | 2 | | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|