BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖS14Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi Seçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin öğrencinin öğrenmesini ve bunun yanı sıra öğretimin niteliğini artırmaya yönelik kullanılması kapsamında öğrenme çıktılarını değerlendirebilmeleri amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda, öğretmen adaylarının kısa yanıt gerektiren sorular, doğru-yanlış soruları, eşleştirme soruları, çoktan seçmeli sorular ve yanıtı sınırlandırılmış ve yanıtı serbest bırakılmış açık uçlu sorular olmak üzere farklı format ve teknikleri sınıf içi testler kapsamında; gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme ve tutum ölçeklerini de süreç içi değerlendirme kapsamında öğrenme çıktılarını değerlendirme amacıyla kullanabilmeleri hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA
Öğrenme Çıktıları
11. Sınıf içi testlerin hazırlanması kapsamında testlerin kapsamının belirlenmesi ve soru yazımı aşamalarını gerçekleştirebilme,
2Sınıf içi testlerin hazırlanmasında kısa yanıt gerektiren sorular, doğru-yanlış soruları, eşleştirme soruları, çoktan seçmeli sorular ve yanıtı sınırlandırılmış ve yanıtı serbest bırakılmış açık uçlu sorular olmak üzere farklı format ve teknikleri güçlü ve zayıf yönlerini dikkate alarak amaca yönelik olarak kullanabilme
3Hazırlanan sınıf içi testleri uygulayabilme ve sonuçları amaca yönelik olarak değerlendirebilme
4Öğrenciyi süreç içerisinde çok yönlü olarak tanımaya yönelik ölçeklerin amaca yönelik olarak belirlenmesi ve bu ölçeklerin hazırlanması aşamalarını gerçekleştirebilme
5Süreç içerisinde değerlendirme sürecinde gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme ve tutum ölçeklerini güçlü ve zayıf yönlerini gözeterek ve amaca uygun olarak kullanabilme,
6Hazırlanan süreç içi değerlendirme ölçeklerini uygulayabilme ve sonuçları amaca yönelik değerlendirebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: Ders İçeriğinin ve Planlamasının Paylaşılması
2Sınıf İçi Testler (Kısa yanıt, doğru-yanlış, eşleştirme, çoktan seçmeli, açık uçlu sorular), Güçlü ve Zayıf Yönleri
3Sınıf İçi Testler (Kısa yanıt, doğru-yanlış, eşleştirme, çoktan seçmeli, açık uçlu sorular), Güçlü ve Zayıf Yönleri
4Sınıf İçi Testler Kapsamında Soru Yazımı
5Sınıf İçi Testler Kapsamında Soru Yazımı
6 Sınıf İçi Testlerin Uygulanması
7Sınıf İçi Testlerin Sonuçlarının Değerlendirilmesi
8Sınıf İçi Testlerin Sonuçlarının Değerlendirilmesi
9Ara Sınav
10 Süreç İçi Değerlendirme Ölçekleri (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme ve tutum ölçekleri), Güçlü ve Zayıf Yönleri
11 Süreç İçi Değerlendirme Ölçekleri (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme ve tutum ölçekleri), Güçlü ve Zayıf Yönleri
12Süreç İçi Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi
13 Süreç İçi Değerlendirme Ölçeğinin Uygulanması
14Süreç İçi Değerlendirme Ölçeği Sonuçlarının Değerlendirilmesi
15Genel Sınava Hazırlık
16 Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Berberoğlu, G. (2006). Sınıf içi ölçme ve değerlendirme teknikleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Turgut, F. & Baykul, Y. (2010). Eğitimde ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi. Yıldırım, C. (1999). Eğitimde öçme ve değerlendirme. Ankara: OSYM Yayınları. Mcmillan, J. H. (2007). Calassroom assessment: Principles and practice for effective standards-based instruction. USA: Pearson Education Inc. Kutlu, Ö., Doğan, D. & Karakaya, İ. (2010). Öğrenci başarısının belirlenmesi. Ankara: Pegem Akademi. Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. & Bıçak, B. (2006). Geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme: Öğretmen El kitabı. Ankara: Pegem Akademi. Özçelik, D. A. (2010). Okullarda ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma21020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
Okuma5945
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13222 21222
ÖÇ23322 22423
ÖÇ31222 42212
ÖÇ41213 12211
ÖÇ53212 22231
ÖÇ62123 22332
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek