|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖS14 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu derste, öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin öğrencinin öğrenmesini ve bunun yanı sıra öğretimin niteliğini artırmaya yönelik kullanılması kapsamında öğrenme çıktılarını değerlendirebilmeleri amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda, öğretmen adaylarının kısa yanıt gerektiren sorular, doğru-yanlış soruları, eşleştirme soruları, çoktan seçmeli sorular ve yanıtı sınırlandırılmış ve yanıtı serbest bırakılmış açık uçlu sorular olmak üzere farklı format ve teknikleri sınıf içi testler kapsamında; gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme ve tutum ölçeklerini de süreç içi değerlendirme kapsamında öğrenme çıktılarını değerlendirme amacıyla kullanabilmeleri hedeflenmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. İsmail SARİKAYA | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1. Sınıf içi testlerin hazırlanması kapsamında testlerin kapsamının belirlenmesi ve soru yazımı aşamalarını gerçekleştirebilme, | 2 | Sınıf içi testlerin hazırlanmasında kısa yanıt gerektiren sorular, doğru-yanlış soruları, eşleştirme soruları, çoktan seçmeli sorular ve yanıtı sınırlandırılmış ve yanıtı serbest bırakılmış açık uçlu sorular olmak üzere farklı format ve teknikleri güçlü ve zayıf yönlerini dikkate alarak amaca yönelik olarak kullanabilme | 3 | Hazırlanan sınıf içi testleri uygulayabilme ve sonuçları amaca yönelik olarak değerlendirebilme | 4 | Öğrenciyi süreç içerisinde çok yönlü olarak tanımaya yönelik ölçeklerin amaca yönelik olarak belirlenmesi ve bu ölçeklerin hazırlanması aşamalarını gerçekleştirebilme | 5 | Süreç içerisinde değerlendirme sürecinde gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme ve tutum ölçeklerini güçlü ve zayıf yönlerini gözeterek ve amaca uygun olarak kullanabilme, | 6 | Hazırlanan süreç içi değerlendirme ölçeklerini uygulayabilme ve sonuçları amaca yönelik değerlendirebilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü
yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz
değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar;
öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş: Ders İçeriğinin ve Planlamasının Paylaşılması | | | 2 | Sınıf İçi Testler (Kısa yanıt, doğru-yanlış, eşleştirme, çoktan seçmeli, açık uçlu sorular), Güçlü ve Zayıf Yönleri | | | 3 | Sınıf İçi Testler (Kısa yanıt, doğru-yanlış, eşleştirme, çoktan seçmeli, açık uçlu sorular), Güçlü ve Zayıf Yönleri | | | 4 | Sınıf İçi Testler Kapsamında Soru Yazımı | | | 5 | Sınıf İçi Testler Kapsamında Soru Yazımı | | | 6 | Sınıf İçi Testlerin Uygulanması | | | 7 | Sınıf İçi Testlerin Sonuçlarının Değerlendirilmesi | | | 8 | Sınıf İçi Testlerin Sonuçlarının Değerlendirilmesi | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Süreç İçi Değerlendirme Ölçekleri (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme ve tutum ölçekleri), Güçlü ve Zayıf Yönleri | | | 11 | Süreç İçi Değerlendirme Ölçekleri (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme ve tutum ölçekleri), Güçlü ve Zayıf Yönleri | | | 12 | Süreç İçi Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi | | | 13 | Süreç İçi Değerlendirme Ölçeğinin Uygulanması | | | 14 | Süreç İçi Değerlendirme Ölçeği Sonuçlarının Değerlendirilmesi | | | 15 | Genel Sınava Hazırlık | | | 16 | Genel Sınav | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Berberoğlu, G. (2006). Sınıf içi ölçme ve değerlendirme teknikleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
Turgut, F. & Baykul, Y. (2010). Eğitimde ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Yıldırım, C. (1999). Eğitimde öçme ve değerlendirme. Ankara: OSYM Yayınları.
Mcmillan, J. H. (2007). Calassroom assessment: Principles and practice for effective standards-based instruction. USA: Pearson Education Inc.
Kutlu, Ö., Doğan, D. & Karakaya, İ. (2010). Öğrenci başarısının belirlenmesi. Ankara: Pegem Akademi.
Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. & Bıçak, B. (2006). Geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme: Öğretmen El kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
Özçelik, D. A. (2010). Okullarda ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | Okuma | 5 | 9 | 45 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 2 | 2 | 2 | | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 2 | 2 | | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 2 | 2 | | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 1 | 3 | | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 1 | 2 | | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ6 | 2 | 1 | 2 | 3 | | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|