Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖS13 | Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; risk altındaki çocukları tanımak ve risk nedenleri ile alınabilecek önlemler hakkında toplumda farkındalık yaratmak bu dersin temel hedefidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Risk gurubuna giren çocukları tanır ve sınıflandırır, Çocukların risk gurubuna itilme nedenlerini bilimsel araştırma sonuçlarına dayandırarak açıklar | 2 | Her bir risk gurubuna yönelik koruma ve önleme programları planlar ve uygular | 3 | Bu çocukların topluma kazandırılmasındaki destek mekanizmalarını tanır | 4 | Bu gruplarla çalışan STK'ların neler olduğunu araştırır ve yürütülen çalışmaları eleştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Risk faktörleri ve etkileri, risk faktörlerinin yarattığı çocuk grupları; sokakta yaşayan ve çalışan çocuklar, sektörlere bağlı çalışan çocuklar, parçalanmış aile çocukları, korunmaya muhtaç çocuklar, suça yönel- miş çocuklar, ihmal ve istismara uğrayan çocuklar, gelişimsel açıdan risk altındaki çocuklar, elverişsiz çevresel koşullarda yaşayan çocuklar ve özellikleri, eğitimlerindeki kritik unsurlar, alınabilecek önlem- ler; risk altındaki çocukların eğitimlerine yönelik Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanan projeler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Şiddet, travma, hiperaktivite, ihmal ve istismar, bağımlılık vb. risk durumlarının tanımı | | | 2 | Risk grubundaki çocuklar kimlerdir? | | | 3 | Çocukların risk grubuna itilme nedenleri | | | 4 | Çocukların risk grubuna itilme nedenleri | | | 5 | Risk altındaki çocukların tanınmasında ailenin ve öğretmenin rolü | | | 6 | Dünyada ve Türkiye?de risk grubuna giren çocukların durumu | | | 7 | Risk grubuna itilen çocuklar için Türkiye?de uygulanan önleme ve destek programları | | | 8 | Risk grubuna itilen çocukların barınma merkezlerine ziyaretler(Sokakta yaşayan çocuklar Merkezi) | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Risk grubundaki çocuklar ve STK?lar | | | 11 | Risk gurubundaki çocuklar ve kitle iletişim araçları | | | 12 | Gençlik Aile Merkezi ve Çocuk Eğitim Evleri Ziyareti. | | | 13 | Proje sunumları | | | 14 | Proje sunumları | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Stuart,C.G. Bostrom (2003) Children at Promise: Nine Principles to Help Kids Thrive in an at Risk World, Jossey-Bass Inc Pub
-F.M.Gresham,K.L. Lane,T.A. O'Shaughnessy (2001). Interventions for Children With or at Risk for Emotional and Behavioral Disorders. Boston: Allyn and Bacon.
-Tower-Crosson, C. (2001). Understanding Child Abuse and Neglect, Pearson Allyn & Bacon 5th.Edition. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 4 | 5 | 20 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|