BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖS13Risk Altındaki Çocuklar ve EğitimiSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; risk altındaki çocukları tanımak ve risk nedenleri ile alınabilecek önlemler hakkında toplumda farkındalık yaratmak bu dersin temel hedefidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Risk gurubuna giren çocukları tanır ve sınıflandırır, Çocukların risk gurubuna itilme nedenlerini bilimsel araştırma sonuçlarına dayandırarak açıklar
2Her bir risk gurubuna yönelik koruma ve önleme programları planlar ve uygular
3Bu çocukların topluma kazandırılmasındaki destek mekanizmalarını tanır
4Bu gruplarla çalışan STK'ların neler olduğunu araştırır ve yürütülen çalışmaları eleştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Risk faktörleri ve etkileri, risk faktörlerinin yarattığı çocuk grupları; sokakta yaşayan ve çalışan çocuklar, sektörlere bağlı çalışan çocuklar, parçalanmış aile çocukları, korunmaya muhtaç çocuklar, suça yönel- miş çocuklar, ihmal ve istismara uğrayan çocuklar, gelişimsel açıdan risk altındaki çocuklar, elverişsiz çevresel koşullarda yaşayan çocuklar ve özellikleri, eğitimlerindeki kritik unsurlar, alınabilecek önlem- ler; risk altındaki çocukların eğitimlerine yönelik Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanan projeler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Şiddet, travma, hiperaktivite, ihmal ve istismar, bağımlılık vb. risk durumlarının tanımı
2Risk grubundaki çocuklar kimlerdir?
3Çocukların risk grubuna itilme nedenleri
4Çocukların risk grubuna itilme nedenleri
5Risk altındaki çocukların tanınmasında ailenin ve öğretmenin rolü
6Dünyada ve Türkiye?de risk grubuna giren çocukların durumu
7Risk grubuna itilen çocuklar için Türkiye?de uygulanan önleme ve destek programları
8Risk grubuna itilen çocukların barınma merkezlerine ziyaretler(Sokakta yaşayan çocuklar Merkezi)
9Ara Sınav
10Risk grubundaki çocuklar ve STK?lar
11Risk gurubundaki çocuklar ve kitle iletişim araçları
12Gençlik Aile Merkezi ve Çocuk Eğitim Evleri Ziyareti.
13Proje sunumları
14Proje sunumları
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Stuart,C.G. Bostrom (2003) Children at Promise: Nine Principles to Help Kids Thrive in an at Risk World, Jossey-Bass Inc Pub -F.M.Gresham,K.L. Lane,T.A. O'Shaughnessy (2001). Interventions for Children With or at Risk for Emotional and Behavioral Disorders. Boston: Allyn and Bacon. -Tower-Crosson, C. (2001). Understanding Child Abuse and Neglect, Pearson Allyn & Bacon 5th.Edition.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı144
Derse Katılım4520
Bireysel Çalışma12224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10220
Okuma12224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)114
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek