Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖS11 | Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilerin Türkiye'de ve dünyada kabul gören ve okul öncesi eğitimin temelinde yer alan teoriler, yaklaşımlar, programlar ve modellere ilişkin karşılaştırmalar yaparak ülkemizde okul öncesi eğitime ilişkin mesleki bir anlayış oluşturmalarını amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Okul öncesi eğitimin temelinde yer alan kuramları ve yaklaşımları Dünya genelinde uygulanan farklı okul öncesi eğitim modelleri, | 2 | Farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim sistemleri ve uygulamaları ile ülkemizdeki uygulamalar arasında farklı açılardan karşılaştırmalar yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Farklı ülkelerde eğitim sistemi, farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi, yaygınlığı, kurum türleri, program türleri, eğitim ortamları, aile katılımı, özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması, okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dünyada ve Türkiyede okul öncesi eğitimin tarihsel süreçteki gelişimi | | | 2 | Çocuk eğitiminde sosyo-kültürel etkiler | | | 3 | Okul öncesi eğitimin temel aldığı gelişimsel ve eğitimsel kuramlara genel bakış | | | 4 | Okul öncesi eğitim yaklaşımları | | | 5 | Okul öncesi eğitimde dünya çapında uygulanan farklı modeller | | | 6 | Okul öncesi eğitim programları | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Okul öncesi eğitim sistemlerinin yapısı | | | 9 | Okul Öncesi eğitim sistemlerinde personel profili | | | 10 | Okul öncesi eğitimde izleme ve değerlendirme sistemleri | | | 11 | Farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim uygulamalarına ilişkin sonuçlar | | | 12 | Okul öncesi eğitimde dünya çapında görülen zorluklar | | | 13 | Okul öncesi eğitimde yeni eğilimler ve uygulamalar | | | 14 | Öğrencilerin projelerinin sunumları | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aktan, O. ve Akkutay, Ü. (2014). OECD Ülkelerinde ve Türkiye?de okul öncesi eğitim.
Asian Journal of Instruction, 2(1), 64-79.
Başal, A. ( Ed). (2018). Farklı ülkelerde karşılaştırmalı eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Temel, F. (2004). Dünya?da ve Türkiye?de okul öncesi eğitim. Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri içinde, Anadolu Üniversitesi Yay. No:1219. Açık Öğretim Fakültesi Yay. No: 699, Eskişehir.
UNICEF. (2017). Dünya çocuklarının durumu. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 2 | | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 1 | 1 | | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|