Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖS10 | Erken Çocuklukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve çocuk ilişkisini, yaratıcılığı destekleyen uygulamaları ortaya koymak ve gelişimsel olarak uygun yaratıcı etkinlikleri oluşturmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kendi kişisel yaratıcılığını geliştirebilmeyi gerçekleştirime. | 2 | Yaratıcılık ile ilgili kuramları, yaratıcılık sürecini ve yaratıcı bireyin özelliklerini açıklama ve yorumlama. | 3 | Öğrenme ortamını yaratıcı bir şekilde nasıl planlanacağını açıklama ve uygulama. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Yaratıcılığın tanımı; yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlar; yaratıcılığın boyutları; çocukta yaratıcılı- ğın gelişimi; yaratıcılık ve zekâ ilişkisi; yaratıcılık ve sanat alanları; yaratıcı kişilik özellikleri, yaratı- cılığı etkileyen etmenler, yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü; yaratıcılığın değerlendirilmesi; okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derse giriş, tanışma, temel kavramlar | | | 2 | Yaratıcılığın tanımı ve boyutları | | | 3 | Yaratıcılık kuramları | | | 4 | Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı destekleyen etmenler | | | 5 | Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı destekleyen etmenler | | | 6 | Yaratıcı bireye, yaratıcı öğretmene ve yaratıcı okula ait özellikler | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Dil gelişimi alanında yaratıcılık etkinlikleri | | | 9 | Bilişsel gelişim alanında yaratıcılık etkinlikleri | | | 10 | Fiziksel gelişim alanında yaratıcılık etkinlikleri | | | 11 | Sanat alanında yaratıcılık etkinlikleri | | | 12 | Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi sunumları | | | 13 | Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi sunumları | | | 14 | Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi sunumları | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sevinç, M. (Ed.). (2003). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. Morpa Kültür Yayınları.
Gönen, M., Şahin, S., Tanju, E. ve Yükselen, A. İ. (2006). Çocuklar İçin Yaratıcı Etkinlikler. Epsilon Yayıncılık.
Şener, T. ve Yıldız, F. Ü. (2007). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi I-II. Nobel Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 4 | 5 | 20 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 2 | | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 2 | | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 1 | 1 | 1 | | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|