BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖS10Erken Çocuklukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Çocuk EtkinlikleriSeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve çocuk ilişkisini, yaratıcılığı destekleyen uygulamaları ortaya koymak ve gelişimsel olarak uygun yaratıcı etkinlikleri oluşturmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Kendi kişisel yaratıcılığını geliştirebilmeyi gerçekleştirime.
2Yaratıcılık ile ilgili kuramları, yaratıcılık sürecini ve yaratıcı bireyin özelliklerini açıklama ve yorumlama.
3Öğrenme ortamını yaratıcı bir şekilde nasıl planlanacağını açıklama ve uygulama.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Yaratıcılığın tanımı; yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlar; yaratıcılığın boyutları; çocukta yaratıcılı- ğın gelişimi; yaratıcılık ve zekâ ilişkisi; yaratıcılık ve sanat alanları; yaratıcı kişilik özellikleri, yaratı- cılığı etkileyen etmenler, yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü; yaratıcılığın değerlendirilmesi; okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş, tanışma, temel kavramlar
2Yaratıcılığın tanımı ve boyutları
3Yaratıcılık kuramları
4Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı destekleyen etmenler
5Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı destekleyen etmenler
6Yaratıcı bireye, yaratıcı öğretmene ve yaratıcı okula ait özellikler
7Ara sınav
8Dil gelişimi alanında yaratıcılık etkinlikleri
9Bilişsel gelişim alanında yaratıcılık etkinlikleri
10Fiziksel gelişim alanında yaratıcılık etkinlikleri
11Sanat alanında yaratıcılık etkinlikleri
12Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi sunumları
13Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi sunumları
14Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi sunumları
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sevinç, M. (Ed.). (2003). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. Morpa Kültür Yayınları. Gönen, M., Şahin, S., Tanju, E. ve Yükselen, A. İ. (2006). Çocuklar İçin Yaratıcı Etkinlikler. Epsilon Yayıncılık. Şener, T. ve Yıldız, F. Ü. (2007). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi I-II. Nobel Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı144
Derse Katılım4520
Bireysel Çalışma12224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10220
Okuma12224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)113
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12232 22312
ÖÇ21112 12221
ÖÇ32111 21221
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek