Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖS8 | Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı; okul öncesi öğretmen adaylarının duyu gelişimi ile ilgili destek programları uygulayabilme, gelişim desteğine yönelik faaliyet hazırlama bilgi ve becerilerini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Duyum ve algıya ilişkin temel tanımları öğrenirler. | 2 | Algıyı etkileyen faktörleri öğrenirler. | 3 | 7 Duyunun gelişim sürecini ve özelliklerini öğrenirler. | 4 | 7 Duyunun gelişimini destekleyici etkinlikleri uygulamayı öğrenirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi; duyusal sistemlerin işlevi; okul öncesi dönemde du- yusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyusal farkındalığı destekleyici eği- tim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; duyu eğitiminde öğretmenin rolü, eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Duyum ve Algı; Algının Önemi, Tanımları Farklılıkları | | | 2 | Algı Özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler | | | 3 | Duyu Eğitiminin Önemi, Duyu Eğitiminde Kazandırılacak Hedefler | | | 4 | Duyu Gelişimini Destekleyici Ortam ve Önemi | | | 5 | Duyu Organları, Görme Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi | | | 6 | İşitme Algısı, Dokunma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi | | | 7 | Koku ve Tad Alma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi | | | 8 | Denge Algısı, Propriosepsiyon Algısı | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri | | | 11 | Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri | | | 12 | Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri | | | 13 | Proje sunumları | | | 14 | Proje sunumları | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Gelişim Psikolojisi- Nobel Yayınevi- Yard. Doç. Hatice Ergin, Yard. Doç. Armağan Yıldız
Psikoloji Ve Yaşam- Nobel Yayınevi- Richard J. Gerrig- Philip G. Zimbardo
Psikoloiye Giriş - Anadolu Üniversitesi Eğitim Sağlık Ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı - Özkalp. Enver.
Genel Psikoloji- İnkılâp Ve Aka Yay. İstanbul,1978 - Baymur, Feriha. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 4 | 5 | 20 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 2 | | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 3 | 2 | | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 2 | 3 | | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 3 | | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|