BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖS8Erken Çocuklukta Duyu EğitimiSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; okul öncesi öğretmen adaylarının duyu gelişimi ile ilgili destek programları uygulayabilme, gelişim desteğine yönelik faaliyet hazırlama bilgi ve becerilerini geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Duyum ve algıya ilişkin temel tanımları öğrenirler.
2Algıyı etkileyen faktörleri öğrenirler.
37 Duyunun gelişim sürecini ve özelliklerini öğrenirler.
47 Duyunun gelişimini destekleyici etkinlikleri uygulamayı öğrenirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi; duyusal sistemlerin işlevi; okul öncesi dönemde du- yusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyusal farkındalığı destekleyici eği- tim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; duyu eğitiminde öğretmenin rolü, eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Duyum ve Algı; Algının Önemi, Tanımları Farklılıkları
2Algı Özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler
3Duyu Eğitiminin Önemi, Duyu Eğitiminde Kazandırılacak Hedefler
4Duyu Gelişimini Destekleyici Ortam ve Önemi
5Duyu Organları, Görme Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi
6İşitme Algısı, Dokunma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi
7Koku ve Tad Alma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi
8Denge Algısı, Propriosepsiyon Algısı
9Ara sınav
10Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri
11Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri
12Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri
13Proje sunumları
14Proje sunumları
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gelişim Psikolojisi- Nobel Yayınevi- Yard. Doç. Hatice Ergin, Yard. Doç. Armağan Yıldız Psikoloji Ve Yaşam- Nobel Yayınevi- Richard J. Gerrig- Philip G. Zimbardo Psikoloiye Giriş - Anadolu Üniversitesi Eğitim Sağlık Ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı - Özkalp. Enver. Genel Psikoloji- İnkılâp Ve Aka Yay. İstanbul,1978 - Baymur, Feriha.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı144
Derse Katılım4520
Bireysel Çalışma12224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10220
Okuma12224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)113
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12222 22332
ÖÇ22232 32312
ÖÇ33223 33323
ÖÇ42233 23221
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek