|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖS7 | Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Gelişimi | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin temel amacı; dilin ve kavramlarının nasıl ve hangi süreçlerden geçilerek kazanıldığını kavrayabilme, dil ve kavram gelişimi kuramları, renk, şekil, uzay, zaman, doku/materyal, sayı, miktar kavramlarının kazanılması süreçlerini kavrayabilme, yaş gruplarına uygun etkinlikler hazırlayabilme. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Erken çocukluk döneminde dil ve kavram gelişiminin önemini tanıyabilir | 2 | Erken çocukluk döneminde dil gelişimi ve aşamalarını bilir | 3 | Erken çocukluk döneminde çocuğun kelime dağarcığının nasıl geliştiğini bilir | 4 | Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünmenin önemini bilir | 5 | Erken çocukluk döneminde dil ve konuşmanın fizyolojik temellerini bilir | 6 | Erken çocukluk eğitim programlarında yer alan temel kavramları ve sınıflandırılmasını bilir | 7 | Erken çocukluk eğitim programlarında yer alan temel kavramların öğretilmesi sırasında kullanılan uygun teknik ve yöntemleri bilir | 8 | Erken çocukluk döneminde temel kavramların öğretilmesine yönelik eğitim programı hazırlayabilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Dilin insan hayatındaki önemi; dil gelişimine farklı yaklaşımlar; dilin sistemleri; dil öncesi gelişim evreleri; dil gelişimini sağlayan etkenler; dil gelişimine engel olan etkenler; kavram gelişimi; bellek; düşünce ve dil ilişkisi; okumaya hazırlık; dil geliştirme etkinlikleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dilin insan hayatındaki önemi; dil gelişimine farklı yaklaşımlar, dilin sistemleri | | | 2 | Dil öncesi gelişim evreleri | | | 3 | Bellek, düşünce ve dil ilişkisi; dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri | | | 4 | Dil ve kavram gelişimi ilişkisi, kuram ve yaklaşımlar | | | 5 | Dil gelişiminin diğer gelişim alanlarıyla etkileşimi | | | 6 | Dil gelişimini sağlayan etkenler ve dil gelişimine engel olan etkenler, erken çocukluk döneminde dil ve konuşma sorunları | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Erken çocukluk döneminde dil gelişiminin önemi, bilişsel gelişim ve yaşlara göre kavram gelişimi, kavramların sınıflandırılması | | | 9 | Kavramların öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel ilkeler Renk, şekil, uzay, zaman, doku/materyal, sayı, miktar kavramlarının kazanılması süreçleri | | | 10 | Ara sınav | | | 11 | Okumaya hazırlık etkinlikleri | | | 12 | Okumaya hazırlık etkinlikleri | | | 13 | Dil geliştirme etkinlikleri | | | 14 | Dil geliştirme etkinlikleri | | | 15 | Proje sunumu ve teslimi | | | 16 | Genel Sınav | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Beaty J. J. (2012). 50 Early Childhood Literacy Strategies. Pearson.
2. Bracken. B. A & Crawford, E. (2010). Basic concepts in early childhood educational standards: A 50-state review. Early Childhood Educ J, 37: 421?430.
3. Vukelich, C. Christie, J. Enz B. (2008). Helping Young Children Learn Language and Literacy: Birth Through Kindergarten.
4. Topbaş, S.(2005). Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara: Kök Yayıncılık
5. Ülgen, G.(2004). Kavram Geliştirme. Nobel Yayıncılık
6. Oates, J. & Grayson, A. (2004).Cognitive and Language Development in Children. The Open University Press, UK: Blackwell.
7. Howe, M.J. (2001). Öğrenme Psikolojisi. Alfa Yayınevi
8. Güven, N. & Bal, S. (2000). Dil Gelişimi. Epsilon Yayınevi
9. Drake, M. (1998). Take Home: Preschool Language Development. LinguiSystems, 1998.
10. Flavell, J.H., Miller, P.H. & Miller, S.A. (1997). Cognitive Development. Prentice Hall.
11. Wadsworth, B.J. (1989). Piaget?s Theory of Cognitive and Affective Development | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 2 | 7 | 14 | Final Sınavı | 1 | 20 | 20 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Proje Sunma | 1 | 10 | 10 | Seminer | 2 | 3 | 6 | Performans | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 3 | 2 | 2 | | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 2 | | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 2 | | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 3 | 1 | 2 | | 2 | | 2 | 2 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 2 | 2 | | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ6 | 2 | 1 | 2 | 2 | | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ7 | | 1 | | 2 | | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ8 | 1 | 2 | 2 | 2 | | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|