BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖS7Erken Çocuklukta Dil ve Kavram GelişimiSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; dilin ve kavramlarının nasıl ve hangi süreçlerden geçilerek kazanıldığını kavrayabilme, dil ve kavram gelişimi kuramları, renk, şekil, uzay, zaman, doku/materyal, sayı, miktar kavramlarının kazanılması süreçlerini kavrayabilme, yaş gruplarına uygun etkinlikler hazırlayabilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Erken çocukluk döneminde dil ve kavram gelişiminin önemini tanıyabilir
2Erken çocukluk döneminde dil gelişimi ve aşamalarını bilir
3Erken çocukluk döneminde çocuğun kelime dağarcığının nasıl geliştiğini bilir
4Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünmenin önemini bilir
5Erken çocukluk döneminde dil ve konuşmanın fizyolojik temellerini bilir
6Erken çocukluk eğitim programlarında yer alan temel kavramları ve sınıflandırılmasını bilir
7Erken çocukluk eğitim programlarında yer alan temel kavramların öğretilmesi sırasında kullanılan uygun teknik ve yöntemleri bilir
8Erken çocukluk döneminde temel kavramların öğretilmesine yönelik eğitim programı hazırlayabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Dilin insan hayatındaki önemi; dil gelişimine farklı yaklaşımlar; dilin sistemleri; dil öncesi gelişim evreleri; dil gelişimini sağlayan etkenler; dil gelişimine engel olan etkenler; kavram gelişimi; bellek; düşünce ve dil ilişkisi; okumaya hazırlık; dil geliştirme etkinlikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dilin insan hayatındaki önemi; dil gelişimine farklı yaklaşımlar, dilin sistemleri
2Dil öncesi gelişim evreleri
3Bellek, düşünce ve dil ilişkisi; dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri
4Dil ve kavram gelişimi ilişkisi, kuram ve yaklaşımlar
5Dil gelişiminin diğer gelişim alanlarıyla etkileşimi
6 Dil gelişimini sağlayan etkenler ve dil gelişimine engel olan etkenler, erken çocukluk döneminde dil ve konuşma sorunları
7Ara sınav
8Erken çocukluk döneminde dil gelişiminin önemi, bilişsel gelişim ve yaşlara göre kavram gelişimi, kavramların sınıflandırılması
9Kavramların öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel ilkeler Renk, şekil, uzay, zaman, doku/materyal, sayı, miktar kavramlarının kazanılması süreçleri
10Ara sınav
11Okumaya hazırlık etkinlikleri
12Okumaya hazırlık etkinlikleri
13Dil geliştirme etkinlikleri
14Dil geliştirme etkinlikleri
15Proje sunumu ve teslimi
16 Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Beaty J. J. (2012). 50 Early Childhood Literacy Strategies. Pearson. 2. Bracken. B. A & Crawford, E. (2010). Basic concepts in early childhood educational standards: A 50-state review. Early Childhood Educ J, 37: 421?430. 3. Vukelich, C. Christie, J. Enz B. (2008). Helping Young Children Learn Language and Literacy: Birth Through Kindergarten. 4. Topbaş, S.(2005). Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara: Kök Yayıncılık 5. Ülgen, G.(2004). Kavram Geliştirme. Nobel Yayıncılık 6. Oates, J. & Grayson, A. (2004).Cognitive and Language Development in Children. The Open University Press, UK: Blackwell. 7. Howe, M.J. (2001). Öğrenme Psikolojisi. Alfa Yayınevi 8. Güven, N. & Bal, S. (2000). Dil Gelişimi. Epsilon Yayınevi 9. Drake, M. (1998). Take Home: Preschool Language Development. LinguiSystems, 1998. 10. Flavell, J.H., Miller, P.H. & Miller, S.A. (1997). Cognitive Development. Prentice Hall. 11. Wadsworth, B.J. (1989). Piaget?s Theory of Cognitive and Affective Development
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav2714
Final Sınavı12020
Derse Katılım14228
Proje Sunma11010
Seminer236
Performans14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12322 22323
ÖÇ22222 22123
ÖÇ32222 22121
ÖÇ41312 2 221
ÖÇ51122 22222
ÖÇ62122 22221
ÖÇ7 1 2 12222
ÖÇ81222 22222
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek