Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖS6 | Erken Çocukluk Eğitiminde Geleneksel Çocuk Oyunları | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Geleneksel çocuk oyunlarını tanıma ve bu oyunların özelliklerini kavrama, çocukların gelişimine olan katkısını açıklama, geleneksel çocuk oyunlarını okul öncesi eğitim etkinlikleri içinde planlama ve uygulama. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Geleneksel çocuk oyunlarını açıklar | 2 | Geleneksel çocuk oyunlarının önemini kavrar | 3 | Geleneksel çocuk oyunlarını planlar | 4 | Geleneksel çocuk oyunlarını uygular |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Oyunun tanımlanması | | | 2 | Oyunun önemi | | | 3 | Oyunun gelişim alanlarına katkısı | | | 4 | Çocuk oyunlarının işlevi, oyunun sınıflandırılması | | | 5 | Geleneksel çocuk oyun tanımlanması | | | 6 | Geleneksel çocuk oyunların önemi | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Halk bilim/folklor açısından geleneksel çocuk oyunları | | | 9 | Halk bilim/folklor açısından geleneksel çocuk oyunları | | | 10 | Divanü Lugati’t Türk kapsamında çocuk oyunları ve oyuncakların incelenmesi | | | 11 | Geleneksel çocuk oyunlarının kuralları, planlanması, uygulanması | | | 12 | Geleneksel çocuk oyunlarının kuralları, planlanması, uygulanması | | | 13 | Geleneksel çocuk oyunlarının kuralları, planlanması, uygulanması | | | 14 | Geleneksel çocuk oyunlarının kuralları, planlanması, uygulanması | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Başal, H.A. (2011). Geçmişten Günümüze Türkiye'de Geleneksel Çocuk Oyunları. Morpa Kültür Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 24 | 24 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|