BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖS5Çocukta Sosyal Beceri EğitimiSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; okul öncesi öğretmen adaylarının sosyal beceri ile ilgili kavram ve uygulamaları öğrenmeleri, okul öncesi dönemde sosyal becerinin önemini ve sosyal becerileri nasıl geliştireceklerini bilmeleri ve var olan programları inceleyerek sosyal beceri etkinlikleri geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1sosyal beceri ile ilgili temel kavramları bilir ve söyler
2sosyal beceri eğitiminin önemini kavrar
3sosyal beceri ile ilgili sınıflandırmayı bilir ve söyler
4okul öncesi çocuklarla çalışırken sosyal beceri programlarını inceler ve kullanır.
5okul öncesi eğitimde sosyal beceriyi geliştirecek etkinlikler yazar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Davranışın tanımı; olumlu ve olumsuz davranışlar; davranış gelişiminin kuramsal temelleri; sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü; sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; sosyal beceri ve problem; sosyal beceri ve problem davranışlarda etkili olan faktörler; okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı; okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma; sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Davranış, olumlu sosyal davranış ve sosyal beceriler ile ilgili kavramlar; okul öncesi çocuklara sosyal beceri kazandırılmasının önem ve gereği
2Davranış gelişiminin kuramsal temelleri ve problem davranışlar
3Sosyal beceri eksikliği ile problem davranışlar arasındaki ilişki
4 Sosyal beceri modelleri, sosyal beceri alanları ve sosyal becerilerin sınıflandırılması
5Sosyal beceriler ve sosyal yeterlik, sosyal beceri alanları: Başlangıç becerileri, akademik beceriler
6Sosyal beceri alanları: Duygulara yönelik beceriler, baş etme becerileri, problem çözme becerileri
7Ara sınav
8Okul öncesi dönemde sosyal becerilerin geliştirilmesi
9Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik Türkiye?deki ve Dünya?daki sosyal beceri programları
10Okul Öncesinde sosyal beceri gelişimi ve problem davranışların azaltılmasına yönelik etkinlik örnekleri hazırlama ve sunma
11Okul Öncesinde sosyal beceri gelişimi ve problem davranışların azaltılmasına yönelik etkinlik örnekleri hazırlama ve sunma
12Okul Öncesinde sosyal beceri gelişimi ve problem davranışların azaltılmasına yönelik etkinlik örnekleri hazırlama ve sunma
13Okul Öncesinde sosyal beceri gelişimi ve problem davranışların azaltılmasına yönelik etkinlik örnekleri hazırlama ve sunma
14Okul Öncesinde sosyal beceri gelişimi ve problem davranışların azaltılmasına yönelik etkinlik örnekleri hazırlama ve sunma
15 Genel sınava hazırlık
16Genel sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akman, B., & Gülay, H. (2009). Sosyal Beceri Eğitimi, Pegem Yayıncılık, Ankara Doğru, Y. S., Doğan, Z. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Beceri Öğretim Programı. Nobel Yayıncılık:Ankara. Bacanlı, H. (2012). Sosyal beceri eğitimi (4.baskı). PegemAkademi:Ankara.. Ömeroğlu, E., ve diğerleri (2013).Okul Öncesi Çocukları için Sosyal Beceri Destek Eğitimi Öğretmen Rehber Kitabı. İstatistik Dünyası: Ankara. Avcıoğlu, H. (2005). Etkinliklerle Sosyal Beceri Öğretimi. Ankara: Kök Yayınevi Collins, J. & Collins, M. (1992). Social skills training and skilled helper. West Sussex, England: Wiley & Sons
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım14342
Seminer21020
Performans14228
Ev Ödevi2510
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14232 32323
ÖÇ22333 23312
ÖÇ31222 12111
ÖÇ42122 12311
ÖÇ51423 23343
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek