Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖS5 | Çocukta Sosyal Beceri Eğitimi | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı; okul öncesi öğretmen adaylarının sosyal beceri ile ilgili kavram ve uygulamaları öğrenmeleri, okul öncesi dönemde sosyal becerinin önemini ve sosyal becerileri nasıl geliştireceklerini bilmeleri ve var olan programları inceleyerek sosyal beceri etkinlikleri geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | sosyal beceri ile ilgili temel kavramları bilir ve söyler | 2 | sosyal beceri eğitiminin önemini kavrar | 3 | sosyal beceri ile ilgili sınıflandırmayı bilir ve söyler | 4 | okul öncesi çocuklarla çalışırken sosyal beceri programlarını inceler ve kullanır. | 5 | okul öncesi eğitimde sosyal beceriyi geliştirecek etkinlikler yazar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Davranışın tanımı; olumlu ve olumsuz davranışlar; davranış gelişiminin kuramsal temelleri; sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü; sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; sosyal beceri ve problem; sosyal beceri ve problem davranışlarda etkili olan faktörler; okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı; okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma; sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Davranış, olumlu sosyal davranış ve sosyal beceriler ile ilgili kavramlar; okul öncesi çocuklara sosyal beceri kazandırılmasının önem ve gereği | | | 2 | Davranış gelişiminin kuramsal temelleri ve problem davranışlar | | | 3 | Sosyal beceri eksikliği ile problem davranışlar arasındaki ilişki | | | 4 | Sosyal beceri modelleri, sosyal beceri alanları ve sosyal becerilerin sınıflandırılması | | | 5 | Sosyal beceriler ve sosyal yeterlik, sosyal beceri alanları: Başlangıç becerileri, akademik beceriler | | | 6 | Sosyal beceri alanları: Duygulara yönelik beceriler, baş etme becerileri, problem çözme becerileri | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Okul öncesi dönemde sosyal becerilerin geliştirilmesi | | | 9 | Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik Türkiye?deki ve Dünya?daki sosyal beceri programları | | | 10 | Okul Öncesinde sosyal beceri gelişimi ve problem davranışların azaltılmasına yönelik etkinlik örnekleri hazırlama ve sunma | | | 11 | Okul Öncesinde sosyal beceri gelişimi ve problem davranışların azaltılmasına yönelik etkinlik örnekleri hazırlama ve sunma | | | 12 | Okul Öncesinde sosyal beceri gelişimi ve problem davranışların azaltılmasına yönelik etkinlik örnekleri hazırlama ve sunma | | | 13 | Okul Öncesinde sosyal beceri gelişimi ve problem davranışların azaltılmasına yönelik etkinlik örnekleri hazırlama ve sunma | | | 14 | Okul Öncesinde sosyal beceri gelişimi ve problem davranışların azaltılmasına yönelik etkinlik örnekleri hazırlama ve sunma | | | 15 | Genel sınava hazırlık | | | 16 | Genel sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akman, B., & Gülay, H. (2009). Sosyal Beceri Eğitimi, Pegem Yayıncılık, Ankara
Doğru, Y. S., Doğan, Z. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Beceri Öğretim Programı. Nobel Yayıncılık:Ankara.
Bacanlı, H. (2012). Sosyal beceri eğitimi (4.baskı). PegemAkademi:Ankara..
Ömeroğlu, E., ve diğerleri (2013).Okul Öncesi Çocukları için Sosyal Beceri Destek Eğitimi Öğretmen Rehber Kitabı. İstatistik Dünyası: Ankara.
Avcıoğlu, H. (2005). Etkinliklerle Sosyal Beceri Öğretimi. Ankara: Kök Yayınevi Collins, J. & Collins, M. (1992). Social skills training and skilled helper. West Sussex, England: Wiley & Sons |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 2 | 10 | 20 |
Performans | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 2 | 3 | 2 | | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 3 | 3 | | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 2 | 2 | | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 1 | 2 | 2 | | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 4 | 2 | 3 | | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|