BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖS4Çocukta Hareket Gelişimi ve EğitimiSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; 0-8 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilmek ve temel hareket becerilerini geliştirici oyun ve etkinlikleri belirlemek ve planlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dersin sonunda başarılı öğrenciler; 0-3 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilir, 3-6 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilir, 6-8 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilir, motor gelişim kuramlarını bilir, motor gelişim dönemlerini bilir, temel hareket becerileri ve beceri öğrenme yöntemlerini bilir ve uygular, 3-8 yaş dönemindeki çocuklara yönelik hareket etkinlikleri planlar ve uygular, 3-8 yaş dönemindeki çocukların temel hareket becerilerini ölçer, değerlendir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Erken çocukluk dönemi motor gelişim özellikleri, temel hareket becerileri, motor beceri öğrenimi, materyal geliştirme, hareket eğitimine yönelik özel öğretim yöntemleri, hareket etkinlikleri planlama, temel hareket becerileri ölçme ve değerlendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma/ders hakkında bilgilendirme/projelerin belirlenmesi
20-8 yaş çocuğunun motor gelişimi özellikleri
3Motor Gelişim Kuramsal model
4Motor Gelişimi etkileyen faktörler
5Refleksler ve ilkel Hareket becerileri
6Ara sınav
7Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama
8Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama
9Temel Hareket Becerileri (Nesne Kontrolü becerileri) ve etkinlik planlama
10Temel Hareket Becerileri (Nesne Kontrolü becerileri) ve etkinlik planlama
11Temel Hareket Becerileri (Denge beceriler) ve etkinlik planlama
12Temel Hareket Becerileri (Denge beceriler) ve etkinlik planlama
13Özelleşmiş Hareket becerileri
14Algısal motor gelişim ve motor beceri
15Motor gelişim değerlendirme araçları
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özer D.,Özer K.?Çocuklarda Motor Gelişim? 2. Gallehue D.L.?Understanding Motor Development in Children? 3. Gallehue D.L. ?Development Physical Education for Today?s Children? 4. Holbrook, Jennifer K., ?Gymnastics: a movement activity? 5. Allen W. Burton with Daryl E. Miller, ?Movement skill assessment? 6. Bryant J. Cratty, ?Movement behavior and motor learning? 7. Elizabeth Halsey [and] Lorena Porter. With a foreword by Paul J. Misner ?Physical education for children; a developmental program? 8. Jerry R. Thomas, Amelia M. Lee, Katherine T. Thomas, ?Physical education for children : daily lesson plans? . 9. Bette J. Logsdon ... [et al.], ?Physical education unit plans for preschool-kindergarten? 10. Duman, G. (2017) Okul öncesi Dönemde Beden Eğitimi , Hedef yayıncılık. 11. Boz, M. (2016) Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitimi; Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi,Hedef Yay. 12. Dilara SEVİMAY ÖZER, Abdurrahman AKTOP (2014) Motor Gelişimi Anlamak. Nobel akademik Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı12020
Derse Katılım14228
Performans31030
Ev Ödevi21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)118
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek