Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖS4 | Çocukta Hareket Gelişimi ve Eğitimi | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; 0-8 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilmek ve temel hareket becerilerini geliştirici oyun ve etkinlikleri belirlemek ve planlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dersin sonunda başarılı öğrenciler; 0-3 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilir, 3-6 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilir, 6-8 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilir, motor gelişim kuramlarını bilir, motor gelişim dönemlerini bilir, temel hareket becerileri ve beceri öğrenme yöntemlerini bilir ve uygular, 3-8 yaş dönemindeki çocuklara yönelik hareket etkinlikleri planlar ve uygular, 3-8 yaş dönemindeki çocukların temel hareket becerilerini ölçer, değerlendir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Erken çocukluk dönemi motor gelişim özellikleri, temel hareket becerileri, motor beceri öğrenimi, materyal geliştirme, hareket eğitimine yönelik özel öğretim yöntemleri, hareket etkinlikleri planlama, temel hareket becerileri ölçme ve değerlendirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma/ders hakkında bilgilendirme/projelerin belirlenmesi | | | 2 | 0-8 yaş çocuğunun motor gelişimi özellikleri | | | 3 | Motor Gelişim Kuramsal model | | | 4 | Motor Gelişimi etkileyen faktörler | | | 5 | Refleksler ve ilkel Hareket becerileri | | | 6 | Ara sınav | | | 7 | Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama | | | 8 | Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama | | | 9 | Temel Hareket Becerileri (Nesne Kontrolü becerileri) ve etkinlik planlama | | | 10 | Temel Hareket Becerileri (Nesne Kontrolü becerileri) ve etkinlik planlama | | | 11 | Temel Hareket Becerileri (Denge beceriler) ve etkinlik planlama | | | 12 | Temel Hareket Becerileri (Denge beceriler) ve etkinlik planlama | | | 13 | Özelleşmiş Hareket becerileri | | | 14 | Algısal motor gelişim ve motor beceri | | | 15 | Motor gelişim değerlendirme araçları | | | 16 | Genel Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özer D.,Özer K.?Çocuklarda Motor Gelişim?
2. Gallehue D.L.?Understanding Motor Development in Children?
3. Gallehue D.L. ?Development Physical Education for Today?s Children?
4. Holbrook, Jennifer K., ?Gymnastics: a movement activity?
5. Allen W. Burton with Daryl E. Miller, ?Movement skill assessment?
6. Bryant J. Cratty, ?Movement behavior and motor learning?
7. Elizabeth Halsey [and] Lorena Porter. With a foreword by Paul J. Misner ?Physical education for children; a developmental program?
8. Jerry R. Thomas, Amelia M. Lee, Katherine T. Thomas, ?Physical education for children : daily lesson plans? .
9. Bette J. Logsdon ... [et al.], ?Physical education unit plans for preschool-kindergarten?
10. Duman, G. (2017) Okul öncesi Dönemde Beden Eğitimi , Hedef yayıncılık.
11. Boz, M. (2016) Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitimi; Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi,Hedef Yay.
12. Dilara SEVİMAY ÖZER, Abdurrahman AKTOP (2014) Motor Gelişimi Anlamak. Nobel akademik Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Performans | 3 | 10 | 30 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|