Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖS2 | Çocuk ve Medya | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı; Bu dersin amacı; öğrencileri dijital medyanın çocuk ve ailenin hayatındaki rolü ve önemi konusunda bilgilendirmektir. Medya kültürü ile çocuğun gelişimi arasındaki ilişkinin incelenmesi bu dersin odak noktasını oluşturacaktır. Öğrenciler dijital medya ürünleri ve çocuk arasındaki ilişkinin boyutlarını ve bu ilişkinin aile ve okula yansıyan etkilerini araştıracaklardır. Konu ile ilgili güncel kuramlar, araştırma sonuçları ile ilgilendirilerek öğretilecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuklara yönelik televizyon programları, internet ve bilgisayar oyunları gibi belli başlı dijital medya ürünlerini örnekler, sınıflar ve yorumlar | 2 | Dijital medya ürünlerinin çocukların fiziksel, bilişşel, dil, sosyal ve duygusal gelişimi üzerindeki etkilerini açıklar | 3 | Çocuk ve dijital medya arasındaki etkileşimi inceleyen kuramları ayırt eder, yorumlar ve kıyaslar | 4 | analyze the digital media's impact on children's relationships with their families and schools by basing their opinions to the current literature, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Kavramsal çerçeve: Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi; duyusal sistemlerin işlevi; okul öncesi dönemde duyusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyusal farkındalığı destekleyici eğitim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; duyu eğitiminde öğretmenin rolü, eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş, tanışma, temel kavramlar | | | 2 | Çocuğun bilişşel ve dil gelişiminde dijital medyanın rolü | | | 3 | Çocuğun duygusal ve sosyal gelişiminde dijital medyanın rolü | | | 4 | Dijital medya ve çocukluk obezitesi | | | 5 | Ara Sınav | | | 6 | Medya ve Şiddet | | | 7 | Medya ve şiddet 2 | | | 8 | Medya ve çocuk hakları | | | 9 | Aile, çocuk ve medya ilişkisi | | | 10 | Okul, çocuk ve medya ilişkisi | | | 11 | Medya okur yazarlığı | | | 12 | Proje Sunumları | | | 13 | Proje sunumları
| | | 14 | proje sunumları | | | 15 | genel sınava hazırlık | | | 16 | genel sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Medya ve Çocuk Rehberi - Prof. Dr. Yasemin Giritli İnceoğlu/ Yrd. Doç. Dr. Nurdan Akıner
EĞİTİM KİTABEVİ - ISBN:9758890538
American Academy of Pediatrics. (2006). Active healthy living: Prevention of childhood obesity through increased physical activity. Pediatrics 117(5), 1834-1842.
Calvert, S. (2005). Media and Early Development. In Blackwell Handbook of Early Childhood Development. McCartney, K. and Deborah Phillips (eds). Blackwell Publishing, 2005. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Performans | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 2 | 7 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 2 | | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 1 | 2 | | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 3 | | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 2 | 2 | | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|