|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖS1 | Aile Eğitimi ve Katılımı | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin temel amacı; okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini tanıyabilme, Türkiye'de uygulanan aileye yönelik uygulamalardan haberdar olma ve programları tanıyabilme, ailenin, çocuğun sosyokültürel gelişimine katkısını açıklayabilme, çocuk yetiştirme stillerini tanıyabilmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Aile kavramını tanımlar. Ailenin yapısını ve değerlerini kavrar. Okul öncesi eğitiminde ailenin yeri ve önemini belirler. | 2 | Ebeveyn stillerine yönelik yaklaşımları değerlendirir | 3 | Ailelerin eğitimine yönelik hazırlanan programları değerlendirir. | 4 | Yetişkinlik psikolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | Okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini tanımlar. | 6 | Aile eğitimine yönelik yeni önerilerde bulunur. | 7 | Özel gereksinimli çocuğu olan aileleri adlandırır. | 8 | Farklı kültürlerde aile anlayışı ve çocuk yetiştirme yaklaşımlarını değerlendirir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Sosyal yapı, kültür ve insanın sosyal gelişimi, ailenin tanımı, yapısı ve değerleri, ebeveynlik stilleri, aileye yönelik eğitim programları, modelleri ve projeleri, Türkiye de uygulanan aileye yönelik bazı program örnekleri, yetişkinin tanımı ve yetişkin öğrenmesi, yetişkin psikolojisi-yetişkinlik evreleri, aile kuramları, farklı kültürlerde aile anlayışı ve çocuk yetiştirme yaklaşımları, okul öncesi eğitimde aile katılımı, özel gereksinimli çocukların aile eğitimi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Aile kavramı ve yaşam döngüsü | | | 2 | Aile yapıları ve aile içi iletişim | | | 3 | Aile eğitimi, önemi, amacı ve ilkeleri | | | 4 | Dünyada uygulanan aile eğitimi programları | | | 5 | Türkiye´de uygulanan aile eğitimi programları | | | 6 | Aile eğitim programlarının geliştirilmesi | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Aile eğitim programlarının uygulanması ve değerlendirilmesi | | | 9 | Okul öncesi eğitimde aile katılımı, önemi, amacı, türlerine göre aile katılımı çalışmaları, aile katılımı etkinlik örneği | | | 10 | Okul öncesi eğitim kurumlarında aile iletişim etkinlikleri | | | 11 | Okulöncesi eğitim kurumlarında okul-aile işbirliğinin önemi, yararları. Okul- aile işbirliğinde okul ve ailenin görev ve sorumlulukları. Okul-aile işbirliği program örneği.
| | | 12 | OBADER ve EBADER | | | 13 | Ailede çocuk yetiştirme tutumları | | | 14 | Özel gereksinimli çocuklar ve aile katılımı çalışmaları | | | 15 | Proje Sunuları | | | 16 | Genel Sınav | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Arnas Aktaş, Y. (2016). Aile eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı. Ankara: Vize Yayıncılık.
Baltaş, A. (2009). Ana-baba el kitabı. İstanbul: Remzi Kitapevi.
Beaty, Janice J. (2000). Skills for preschool teachers. Upper Saddle River, N.J.: Merrill.
Bilen, M. (1994). Sağlıklı insan ilişkileri. İstanbul: Altın Kitaplar.
Blazer, C. (2005). Literature Review on Family Involvement: The Home-School Partnership.
Cavkaytar, A., Ardıç, A., Özbey, F., Sönmez, M., Özdemir, O. ve Aksoy, V. (2010). Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği. (Ed. Atilla Cavkaytar). Ankara: Maya Akademi.
Çağdaş, A.ve Seçer,Z. Ş. (2011). Anne-Baba Eğitimi. (pp. 49-67.) Ankara: Eğiten Kitap.
Çağdaş, A. ve Seçer, Z. (2008). Anne baba eğitimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
Eliason, C. & Jenkins, L. (2003). A practical guide to early childhood curriculum. Upper Saddle River, N.J. : Merrill.
Gordon,T. (2009). Etkili anne-baba eğitiminde uygulamalar. (Çev. Hale Vardar). İstanbul: Profil Yayıncılık. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı | 1 | 25 | 25 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 | Proje Sunma | 1 | 10 | 10 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Performans | 1 | 8 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 2 | | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 1 | 1 | | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 2 | 3 | | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 1 | 2 | | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 2 | 1 | | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 1 | 1 | | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ7 | 1 | 2 | 1 | 1 | | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ8 | 2 | 2 | 1 | 1 | | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|