BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-OÖS1Aile Eğitimi ve KatılımıSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini tanıyabilme, Türkiye'de uygulanan aileye yönelik uygulamalardan haberdar olma ve programları tanıyabilme, ailenin, çocuğun sosyokültürel gelişimine katkısını açıklayabilme, çocuk yetiştirme stillerini tanıyabilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Aile kavramını tanımlar. Ailenin yapısını ve değerlerini kavrar. Okul öncesi eğitiminde ailenin yeri ve önemini belirler.
2Ebeveyn stillerine yönelik yaklaşımları değerlendirir
3Ailelerin eğitimine yönelik hazırlanan programları değerlendirir.
4Yetişkinlik psikolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
5Okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini tanımlar.
6Aile eğitimine yönelik yeni önerilerde bulunur.
7Özel gereksinimli çocuğu olan aileleri adlandırır.
8Farklı kültürlerde aile anlayışı ve çocuk yetiştirme yaklaşımlarını değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Sosyal yapı, kültür ve insanın sosyal gelişimi, ailenin tanımı, yapısı ve değerleri, ebeveynlik stilleri, aileye yönelik eğitim programları, modelleri ve projeleri, Türkiye de uygulanan aileye yönelik bazı program örnekleri, yetişkinin tanımı ve yetişkin öğrenmesi, yetişkin psikolojisi-yetişkinlik evreleri, aile kuramları, farklı kültürlerde aile anlayışı ve çocuk yetiştirme yaklaşımları, okul öncesi eğitimde aile katılımı, özel gereksinimli çocukların aile eğitimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Aile kavramı ve yaşam döngüsü
2Aile yapıları ve aile içi iletişim
3Aile eğitimi, önemi, amacı ve ilkeleri
4Dünyada uygulanan aile eğitimi programları
5Türkiye´de uygulanan aile eğitimi programları
6Aile eğitim programlarının geliştirilmesi
7Ara sınav
8Aile eğitim programlarının uygulanması ve değerlendirilmesi
9Okul öncesi eğitimde aile katılımı, önemi, amacı, türlerine göre aile katılımı çalışmaları, aile katılımı etkinlik örneği
10Okul öncesi eğitim kurumlarında aile iletişim etkinlikleri
11Okulöncesi eğitim kurumlarında okul-aile işbirliğinin önemi, yararları. Okul- aile işbirliğinde okul ve ailenin görev ve sorumlulukları. Okul-aile işbirliği program örneği.
12OBADER ve EBADER
13 Ailede çocuk yetiştirme tutumları
14Özel gereksinimli çocuklar ve aile katılımı çalışmaları
15Proje Sunuları
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Arnas Aktaş, Y. (2016). Aile eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı. Ankara: Vize Yayıncılık. Baltaş, A. (2009). Ana-baba el kitabı. İstanbul: Remzi Kitapevi. Beaty, Janice J. (2000). Skills for preschool teachers. Upper Saddle River, N.J.: Merrill. Bilen, M. (1994). Sağlıklı insan ilişkileri. İstanbul: Altın Kitaplar. Blazer, C. (2005). Literature Review on Family Involvement: The Home-School Partnership. Cavkaytar, A., Ardıç, A., Özbey, F., Sönmez, M., Özdemir, O. ve Aksoy, V. (2010). Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği. (Ed. Atilla Cavkaytar). Ankara: Maya Akademi. Çağdaş, A.ve Seçer,Z. Ş. (2011). Anne-Baba Eğitimi. (pp. 49-67.) Ankara: Eğiten Kitap. Çağdaş, A. ve Seçer, Z. (2008). Anne baba eğitimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Eliason, C. & Jenkins, L. (2003). A practical guide to early childhood curriculum. Upper Saddle River, N.J. : Merrill. Gordon,T. (2009). Etkili anne-baba eğitiminde uygulamalar. (Çev. Hale Vardar). İstanbul: Profil Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı12525
Derse Katılım14342
Proje Hazırlama11010
Proje Sunma11010
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma11010
Performans188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12332 32232
ÖÇ21211 22112
ÖÇ31223 21323
ÖÇ43212 33333
ÖÇ53321 11211
ÖÇ61111 32211
ÖÇ71211 21212
ÖÇ82211 12111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek