Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-OÖS1 | Aile Eğitimi ve Katılımı | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı; okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini tanıyabilme, Türkiye'de uygulanan aileye yönelik uygulamalardan haberdar olma ve programları tanıyabilme, ailenin, çocuğun sosyokültürel gelişimine katkısını açıklayabilme, çocuk yetiştirme stillerini tanıyabilmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr Üyesi Hilal KAROĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Aile kavramını tanımlar. Ailenin yapısını ve değerlerini kavrar. Okul öncesi eğitiminde ailenin yeri ve önemini belirler. | 2 | Ebeveyn stillerine yönelik yaklaşımları değerlendirir | 3 | Ailelerin eğitimine yönelik hazırlanan programları değerlendirir. | 4 | Yetişkinlik psikolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | Okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini tanımlar. | 6 | Aile eğitimine yönelik yeni önerilerde bulunur. | 7 | Özel gereksinimli çocuğu olan aileleri adlandırır. | 8 | Farklı kültürlerde aile anlayışı ve çocuk yetiştirme yaklaşımlarını değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar; aile eğitiminin önemi, hedefleri, ilkeleri; aile eğitimi modelleri; aile kuramları (Aile Sistem Kuramları, Sosyal İlişki Kuramı, Biyoekolojik Kuram, Yapısal İşlevsel
Kuram); Türkiye'de ve diğer ülkelerde aile eğitimi uygulamaları; aile eğitim çalışmalarını planlama,
uygulama ve değerlendirme; aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler; aile katılım çalışmaları
(aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri); 0-36
ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER) ve Okul
Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Aile kavramı ve yaşam döngüsü | | | 2 | Aile yapıları ve aile içi iletişim | | | 3 | Aile eğitimi, önemi, amacı ve ilkeleri | | | 4 | Dünyada uygulanan aile eğitimi programları | | | 5 | Türkiye´de uygulanan aile eğitimi programları | | | 6 | Aile eğitim programlarının geliştirilmesi | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Aile eğitim programlarının uygulanması ve değerlendirilmesi | | | 9 | Okul öncesi eğitimde aile katılımı, önemi, amacı, türlerine göre aile katılımı çalışmaları, aile katılımı etkinlik örneği | | | 10 | Okul öncesi eğitim kurumlarında aile iletişim etkinlikleri | | | 11 | Okulöncesi eğitim kurumlarında okul-aile işbirliğinin önemi, yararları. Okul- aile işbirliğinde okul ve ailenin görev ve sorumlulukları. Okul-aile işbirliği program örneği.
| | | 12 | OBADER ve EBADER | | | 13 | Ailede çocuk yetiştirme tutumları | | | 14 | Özel gereksinimli çocuklar ve aile katılımı çalışmaları | | | 15 | Proje Sunuları | | | 16 | Genel Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Arnas Aktaş, Y. (2016). Aile eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı. Ankara: Vize Yayıncılık.
Güler Yıldız, T. (Ed.)(2021). Aile eğitimi ve katılımı Pegem akademi
Obader (Milli Eğitim Bakanlığı)
Ebader (Milli Eğitim Bakanlığı) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Performans | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 2 | | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 1 | 1 | | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 2 | 3 | | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 1 | 2 | | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 2 | 1 | | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 1 | 1 | | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ7 | 1 | 2 | 1 | 1 | | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ8 | 2 | 2 | 1 | 1 | | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|