Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SEÇ22 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamını, yetişkin
eğitimiyle ilişkili kavramları ve Türkiye’de yetişkin eğitiminin
uygulamalarını öğrenmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamını öğrenir. | 2 | Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini bilir. | 3 | Yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modelleri tanır ve
uygular. | 4 | Hayat boyu öğrenme ile ilgili kavramları bilir ve uygular. | 5 | Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamalarını
bilir ve uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili
kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki
eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin
eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat
boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim
sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı ve genel giriş | | | 2 | Yetişkin eğitiminin tanımı | | | 3 | Yetişkin eğitiminin kapsamı | | | 4 | Yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar | | | 5 | Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi | | | 6 | Yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Yetişkin eğitimiyle ilgili modeller | | | 9 | Yetişkinler ve öğrenme | | | 10 | Hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı | | | 11 | Hayat boyu öğrenmenin tarihsel gelişimi | | | 12 | Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları | | | 13 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 26 | 26 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Beyin Fırtınası | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|