BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SEÇ16Mikro ÖğretimSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin sınıf içi gözlem ve araştırma yöntemlerini benimsemeleri ve kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu alabilmelerini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi ARZU ARSLAN BUYRUK
Öğrenme Çıktıları
1Ders gözleminin ne olduğunu bilir.
2Gözlemin ne amaçla yapıldığını bilir.
3Ders gözlem görevleri bilir.
4Gözlemcinin ders gözlemi konusunda eğitimini bilir.
5Göreve bağlı ders gözleminin önemini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders gözlemi nedir, gözlem ne amaçla yapılır, gözlemin amaçları nelerdir, ders gözlem görevleri, gözlemcinin ders gözlemi konusunda eğitimi, göreve bağlı ders gözleminin önemi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders gözlemi nedir, gözlem ne amaçla yapılır
2Gözlemin amaçları nelerdir, ders gözlem görevleri
3Gözlemcinin ders gözlemi konusunda eğitimi, göreve bağlı ders gözleminin önemi
4Öğrenci ilk veya orta öğretimde belirlene görev veya görevler çerçevesinde ders gözlemler.
5Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
6Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
7Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
8Proje teslimi
9Öğrenci ilk veya orta öğretimde belirlene görev veya görevler çerçevesinde ders gözlemler.
10Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
11Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
12Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
13Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
14Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
15Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
16İkinci proje teslimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Classroom Observation tasks by Ruth Wajnryb Kitap: Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim, Editörler Hasan Hüseyin ŞAHAN, Adnan KÜÇÜKOĞLU, PEGEM AKADEMİ Makale: Ahmet ÇOBAN, Öğretmen Eğitiminde Mikro-Öğretim ve Farklı Yaklaşımlar, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Bahar-2015 Cilt:14 Sayı:53 (219-231) Makale: Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirmede Mikro Öğretim Yönteminin Etkililiği, Konferans Bildirisi, Yaşar SARI, Murat SAKAL ve Sabahattin DENİZ Ders Notu: Prof.Dr. İnayet Aydın EYT 6010 Çağdaş Denetim Yaklaşımları Doktora Dersi Açık Ders Malzemeleri
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Proje Hazırlama1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Proje Hazırlama1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14228
Gözlem14228
Proje Hazırlama21224
Bireysel Çalışma15345
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13423 54144
ÖÇ23423 54244
ÖÇ33423 54244
ÖÇ43423 54244
ÖÇ53423 54224
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek