BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SEÇ13Kapsayıcı EğitimSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kapsayıcı eğitim politika ve uygulamaları konusunda bilgi edinme. Kapsayıcı eğitim sürecinde Eğitim Uyum Programlarını analiz etme, engelli öğrencilerin eğitim ihtiyacını gidermede bilgi toplam araçları oluşturma.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğetim Üyesi İZZET UÇAN
Öğrenme Çıktıları
1Kapsayıcı eğitim temel kavramları, tarihçesi ve yöntemlerini açıklayabilme
2Çocukluk döneminde özel eğitim ihtiyaçlarını belirleyebilme;
3Özel eğitime gereksinimi olan çocukların bilişsel, davranışsal ve duygusal gelişimleri hakkında bilgi sahibi olma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Öğrenciler erken çocukluk döneminde kapsayıcı eğitim ile ilgili yasal düzenlemeler ve uygulamalar hakkında bilgi elde edinebileceklerdir. Kapsayıcı eğitim ile ilgili yüksek kaliteye sahip uygulama stratejileri ve kaynakları hakkında deneyim kazanacaklardır. Engelli bireylere yönelik olarak eğitim, öğretim ve kanıta dayalı müdahaleler konusunda öğrenciler deneyim kazanacaklardır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders tanıtımı
2Kapsayıcı eğitim uygulamalarını etkileyen yasal ve idari düzenlemeler
3Erken çocukluk döneminde kapsayıcı eğitimi etkileyen yasal ve idari düzenlemeler
4İlk yıllarda farklı gelişen ve özel eğitim ihtiyacı olan bireyler
5Oyun ve kapsayıcı eğitim
6Farklı ihtiyaçları gidermede kapsayıcı eğitim
7Kapsayıcı eğitim ile ilgili kurum ve kuruluşlar
8Ara Sınav
9Güç davranışlarla çalışma
10Okul temelli müdahaleler
11Okul temelli müdahaleler
12Değerler, hak ve sorumluluklar
13Dil ve öğrenci çeşitliliği
14Matematik ve öğrenci çeşitliliği
15Oyun ve kapsayıcı eğitim
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Kaynaştırma-Bütünleştirme Yoluyla Eğitimde Türkiye'den ve Dünyadan İyi Örnekler, 2011 http://www.egitimreformugirisimi.org/sites/www.egitimreformugirisimi.org/files/Kaynast%C4%B1rmaIyiOrnekler.12.10.11.rev1.pdf Ders Kitaplarında -Engellilik Raporu, Hazırlayan: Kenan Çayır, Melike Ergün http://secbir.org/images/haber/2012/07/derskitaplarindaengellilik_rapor.pdf -Smith, T.E.C., Polloway, E.A. Patton, J.R., Dowdy, C.A. (2004). Teaching Students with Special Needs in Inclusive Settings. 4th Edition. Boston: Allyn and Bacon. -Engellilik ve Ayrımcılık: Eğitimciler için El Kitapçığı, 2015 http://secbir.org/images/2015/pdf/brosur.pdf -Türkiye'de Ortaöğretimde Kapsayıcı Eğitim Durum Analizi, 2016 http://www.egitimreformugirisimi.org/sites/www.egitimreformugirisimi.org/files/ERG_Kapsay -Vaughn, S. Bos, C., & Schumm, J. (2011). Teaching Students who are Exceptional, Diverse, and At-Risk in the General Education Classroom (5th Ed.), Boston: Allyn and Bacon.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek