BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SEÇ2Çocuk PsikolojisiSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, İngilizce´nin çocuklara yabancı dil olarak öğretilmesini hem kuramsal hem de pratik açısından incelemektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, çocuklara İngilizce öğretimi ile ilgili kuramları bilir.
2Çocukların bilişsel ve duyuşsal özellikleriyle ilgili bilgi sahibidir.
3Çocukların nasıl dil öğrendiklerini analiz yoluyla inceleyebilir.
4Çocuklara İngilizce öğretmede dile yaklaşımları bilir ve uygular.
5Sınıf yönetimi stratejileri, dil öğretme yöntemleri, kaynaklar ve materyalleri inceleyip çocuklara uygun olanları seçebilir.
6Çocuklara uygun ölçme ve değerlendirme tekniklerini öğrenir ve uygulayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocukların özellikleri; çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir?; Çocuklara yabancı dil öğretimindeki öncelikler; Çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılacak aktiviteler; sınıf dili; Çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretilmesi; kelime öğretimi; Öyküler: Öykü okuma ve anlatma yoluyla dil öğretimi; Sınıf yönetimi; Çocuklara yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş ve ders tanıtımı
2Dil gelişimini etkileyen teoriler; Çocuklar ve yetişkinlerin dil öğrenme açısından farklılıkları
3Çocukların karakteristik özellikleri
4Çocukların yabancı dil öğrenimine karşı tutumları
5Karma sınıflara uygun dil öğretim stratejileri
6Sınıf yönetimi teknikleri
7Etkili öğretmen-öğrenci iletişimi ve sınıf dili
8Ders tekrarı ve ara sınav
9Öğrencilerin dil öğrenmesini kolaylaştıracak destek teknikler
10Aktivite oluşturma, adapte etme ve değerlendirme
11Çocukları materyal üretimi ve kullanımına dahil etmenin faydaları
12Ders planı hazırlama
13Tema/konu odaklı dil öğretimi ve faydaları
14Tema/konu odaklı dil öğretimi ve faydaları
15Çocuklara uygulanabilecek değerlendirme türleri
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Brewster, J., Ellis, G. & Girard, D. (2004). The Primary English Teacher’s Guide. Penguin English. Slattery, M. & J. Willis. 2001. English for Primary Teachers. Oxford: OUP. Scott, W. A. & Ytreberg, L. H. (2004). Teaching English to Children. Longman. Halliwell, S. 1992. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman. Pinter, A. 2006. Teaching Young Language Learners. Oxford: OUP
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi1050
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma16232
Ev Ödevi10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11122 33332
ÖÇ22412 12221
ÖÇ32211 12 42
ÖÇ41222 33311
ÖÇ51122 21212
ÖÇ61121 13212
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek