|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-SDG.17 | Türk Musikisi | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Orta Asya ve Anadolu’da yaşayan Türk topluluklarına ait müzik unsurları, Türk mitolojisi (insan, yaradılış, dini ritüeller ve bayramlar vb.), Türk Halk Müziği repertuarındaki mitolojik unsurlar, Türk Devlet ve Topluluklarında var olan müzik türleri, tarihi süreç içinde Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Musikisinin gelişimi; müzikle ilgili farklı gelenek ve üslupların karşılıklı etkileşimi; çalgılar, besteciler, icracıları ve örnek eserleri ile birlikte incelenmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğretim görevlisi Ramazan CEYLAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Çocuk, ergen ve yetişkinlerin bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki vb. gelişim özelliklerini ve gelişim kuramlarını bilir ve döneme ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular. | 2 | Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular. | 3 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanında ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve bunları amaca uygun olarak kullanır ve sonuçlarını değerlendirir. | 4 | Rehberlik hizmetlerini sunarken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri bilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra eder. | 5 | Rehberlik hizmetlerinden yararlanmak isteyen herkese, din, dil, ırk, sınıf, inanç ve düşünce ayırt etmeksizin değer verir ve kültürler arası farklılıkları dikkate alarak katkı sağlamaya çalışır. | 6 | Araştırma, sorgulama, eleştirel düşünme, girişimcilik ve yaratıcı-yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. | 7 | Patolojik durumları normal olandan ayırt eder ve öğrencilerde ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek ve gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | Orta Asya ve Anadolu’da yaşayan Türk topluluklarına ait müzik unsurları, Türk mitolojisi (insan, yaradılış, dini ritüeller ve bayramlar vb.), Türk Halk Müziği repertuarındaki mitolojik unsurlar, Türk Devlet ve Topluluklarında var olan müzik türleri, tarihi süreç içinde Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Musikisinin gelişimi; müzikle ilgili farklı gelenek ve üslupların karşılıklı etkileşimi; çalgılar, besteciler, icracıları ve örnek eserleri ile birlikte incelenmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Orta Asya ve Anadolu’da yaşayan Türk topluluklarına ait müzik unsurları, Türk mitolojisi (insan, yaradılış, dini ritüeller ve bayramlar vb.), Türk Halk Müziği repertuarındaki mitolojik unsurlar, Türk Devlet ve Topluluklarında var olan müzik türleri, tarihi süreç içinde Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Musikisinin gelişimi; müzikle ilgili farklı gelenek ve üslupların karşılıklı etkileşimi; çalgılar, besteciler, icracıları ve örnek eserleri ile birlikte incelenmesi. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Kaynaklar | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | 4 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | ÖÇ4 | 4 | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | | | ÖÇ6 | 5 | | | | | | ÖÇ7 | 4 | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|