Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-SDG.16 | Türk Kültür Coğrafyası | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Farklı siyasî egemenlikler altında tarihsel kültürel devamlılık ve kopuşları yaşayan Türk kültür dairesinin üyelerinin; Türkiye Türk toplumu ile sair Sovyet-sonrası modern Türk toplumlarının ve Avrupa?daki çağdaş Türk topluluklarının siyasî çevre, koloni ve siyasi ve siyasi olmayan göçmen topluluklar), kültürel olarak değişim olgusu karşısında, milli kültür ve yabancı kültür, Batı kültürleri seviyesinde etkileşerek nasıl konumlandıkları ve etkileşimin boyutları ve düzeyinde, etkileşilen kültürel ve toplumsal kimliklere birey ve toplumsal olarak geliştirdikleri düşünce ve eylem biçimlerinin, siyasi dilin analizi hedeflenir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim üyesi Sermet TOKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kültür olgusu etrafında değişim kuramlarına dayalı düşünme ve tartışma gücü geliştirir. | 2 | `Türk? ve `Türk kültürü? üzerine çeşitli siyasî (ve felsefî) düşünce, düşünce akımı ve hareketlerinin kültür kavramına yükledikleri anlamları analiz ederek zaman-mekânda senkronik-diakronik örnek olgu-olaylar seçip, tarihsel toplum bilim yaklaşımları bağlamında soru sorar, tespitler yapar ve değerlendirir. | 3 | Kültür değişmesi, kültürler arası etkileşme ve çatışma sorunlarını millî kültür ve Türk kültürünün diğer kültürlerle mesafesi (temas-ilişki, etkileşme ve çatışma, değişme ve değiştirme) sorunu etrafında çözümler. | 4 | `Modernlik', 'Batı Modernliği' bağlamında Türk kültürünün Batı ve Avrupa kültürleriyle etkileşmesi, kültür değişmesi, kültürler arası temas, ilişki, etkileşme ve çatışma konu ve sorunlarını `milli kültür' ve Türk kültürünün diğer kültürlerle mesafesi (temas-ilişki ve etkileşme ve çatışma, değişme ve değiştirme) sorunu etrafında çözümler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Kültür, insan ve toplum; Türk kültürü ve Türk uygarlığı; Türkler hakkındaki ilk etnografik kaynaklar; Tarihte Türk devletleri; Türklerde devlet, idari, askeri ve sosyal yapı; Türklerde halk inançları ve mitoloji; Türklerde insan ve mekân ilişkisi; Türklerde sözlü, yazılı ve maddi kültür; Türklerde aile yapısı; Türk tarihinde yaşanan göçlerin demografik ve kültürel sonuçları; Türk kültürünün yayılma alanları ve komşu coğrafyalar üzerindeki etkisi; Türkiye?nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel miras; doğal ve kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kültür, insan ve toplum; Türk kültürü ve Türk uygarlığı; Türkler hakkındaki ilk etnografik kaynaklar; Tarihte Türk devletleri; Türklerde devlet, idari, askeri ve sosyal yapı; Türklerde halk inançları ve mitoloji; Türklerde insan ve mekân ilişkisi; Türklerde sözlü, yazılı ve maddi kültür; Türklerde aile yapısı; Türk tarihinde yaşanan göçlerin demografik ve kültürel sonuçları; Türk kültürünün yayılma alanları ve komşu coğrafyalar üzerindeki etkisi; Türkiye?nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel miras; doğal ve kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Archangelı, A. (2011). Cultural History: A Concise Introduction (Routledge)
Burke, P. (1997). What is Cultural History?. Cambridge: Polity Press.
Çapcıoğlu, İ. ve Beşirli, H. (2015). Türk Kültürü. Grafiker Yayınları.
Turan, Ş. (2014). Türk Kültür Tarihi. Bilgi Yayınevi.
Turhan, M. (2015). Kültür Değişmeleri. Altınordu Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|