Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-SDG.15 | Türk İşaret Dili | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, Türk işaret dilinin temel yapısı, özellikleri ve kısa tarihçesi hakkında öğrencileri bilgilendirmek, Türk işaret dili parmak alfabesi ve işaretler yoluyla öğrencilerin işitme engellilerle temel iletişim kurmasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim üyesi Çağlar EDİS |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk işaret dili tarihçesi hakkında temel bilgilere sahip olur,
| 2 | Türk işaret dili parmak alfabesini etkili bir şekilde kullanır,
| 3 | İşaret dilinde kullanılan temel sözcük, fiil ve sıfatların işaretlerini doğru bir şekilde kullanarak işitme engellilerle temel iletişimi sağlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Öğrenci bu dersin sonunda, - Türk işaret dili tarihçesi hakkında temel bilgilere sahip olur,
Türk işaret dili parmak alfabesini etkili bir şekilde kullanır,
İşaret dilinde kullanılan temel sözcük, fiil ve sıfatların işaretlerini doğru bir şekilde kullanarak işitme engellilerle temel iletişimi sağlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk işaret dili tarihçesi
| | | 2 | Türk işaret dili parmak alfabesi
| | | 3 | Kişi zamirleri
| | | 4 | Tanışma, selamlaşma
| | | 5 | Kendini tanıtma
| | | 6 | Aile ve akraba ilişkileri
| | | 7 | Meslekler
| | | 8 | Renkler
| | | 9 | 1. Ara sınav
| | | 10 | Renkler
| | | 11 | Olumlu ve olumsuz cümle yapıları
| | | 12 | Sınıf içi uygulama
| | | 13 | Soru cümleleri
| | | 14 | Sınıf içi uygulama
| | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
MEB, Yetişkinler İçin Türk İşaret Dili Kılavuzu, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınevi, Ankara, 1995
Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı, Ankara Çankaya İşitme Engelliler Gençlik Spor Kulübü Derneği, T.C Kültür Bakanlığı, Ankara, Ekim 2012
H. McLaughlin, Sağırlar Okulları Öğretmenlerine Mahsus El Kitabı, Maarif Basımevi, İstanbul, 1955
Ulrike Zeshan, ?Sign Language in Turkey: The story of a hidden
language?. Turkic Languages 6: 2, 229-274, 2002 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|