Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-SDG.10 | Kültür ve Dil | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı dil kavramını kültür açısından değerlendirmek, iki kavramın birbiriyle olan ilişkilerini detaylı bir şekilde anlatmaktır. Dil ve kültür arasındaki çift yönlü ilişkinin toplumsal temelleri hakkında bilgi vermek, bu ilişkinin edebiyat açısından sezdirimleri üzerine yeterli donanım sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Görevlisi ÜSTÜN TÜRKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kültürel bir obje olarak dili inceler. | 2 | Dilsel bir obje olarak kültüre eleştirel bakış kazanır. | 3 | Dilsel farklılaşmada kültürün izlerini detaylı bir şekilde incelemeyi öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Kültür kavramı, toplumsal açıdan dil, Sapir ve Whorf Hipotezi, dil ve düşünce ilişkisi, Türk kültür tarihi, kültürsüz dil, dilsiz kültür konseptleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | giriş, oryantasyon | | | 2 | kültürel bir obje olarak dil | | | 3 | dilsel bir kavram olarak kültür | | | 4 | dil ve kimlik | | | 5 | tarihsel süreç içerisinde dil kültür ilişkisi | | | 6 | Sapir & Whorf hipotezi | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | dil ve düşünce | | | 9 | Tennessee Williams ve Amerikan kültürü | | | 10 | Ömer Hayyam ve Fars kültürü | | | 11 | Yunus Emre | | | 12 | Ziya Gökalp | | | 13 | Yahya Kemal | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaplan, M. Kültür ve Dil. İstanbul, Dergah yayınlaro, 2011. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|