BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GK-SDG.3Bilim Tarihi ve FelsefesiSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bilim tarihi ve felsefesindeki temel kavramların gelişim ve dönüşümleri üzerinde yoğunlaşılması, öğrencilerin söz konusu kavramları tanıması, eleştirel bir yaklaşımla irdelemeleri, çözümlemeleri ve bunlarla ilgili kendi özgün sentezlerini oluşturmaları amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğretim Üyesi Üstün TÜRKER
Öğrenme Çıktıları
1 Karl R. Popper: Bilimsel Araştırmanın Mantığı
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Bilim tarihi ve felsefesindeki temel kavram ve tartışma başlıklarının interdisipliner bir yaklaşımla analiz edilmesi. •Kültür, teknoloji, bilim ve felsefe kavramlarına giriş. •Mezopotamya’da Bilim•Antik Yunanda: Bilim ve Felsefe•Ortaçağ Avrupası ve Skolastik Felsefe. •İslam Kültür Coğrafyasında Bilim ve felsefe: İbn’i Haldun. •Rönesans Avrupası’nda Bilim ve Felsefe. •Aydınlanma ve Pozitivizm Çağında; Bilim Felsefesi •Viyana Çevresi •Karl R. Popper: Bilimsel Araştırmanın Mantığı •Imre Lakatos: Bilimsel Araştırma Programlarının Yöntembilgisi. •Karl R. Popper: Yönteme Hayır. •Thomas s. Kuhn: Bilimsel Devrimlerin Yapısı. •Willar v. O. Quine: Deneyciliğin İki Dogması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kültür, teknoloji, bilim ve felsefe kavramlarına giriş.
2 Mezopotamya’da Bilim, Din ve Toplum.
3 Antik Yunanda Bilim ve Felsefe.
4Ortaçağ Avrupası ve Skolastik Felsefe ve Bilim.
5 İslam Kültür Coğrafyasında Bilim ve felsefe: İbn’i Haldun.
6Rönesans Avrupası’nda Bilim ve Felsefe.
7Aydınlanma ve Pozitivizm Çağında; Toplum ve Bilim Felsefesi
8Ara Sınav
9 Viyana Çevresi
10 Imre Lakatos: Bilimsel Araştırma Programlarının Yöntembilgisi.
11Karl R. Popper: Yönteme Hayır.
12 Thomas s. Kuhn: Bilimsel Devrimlerin Yapısı.
13 Willar v. O. Quine: Deneyciliğin İki Dogması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
J.E. McClellan III-H. Dorn (çev.H. Yalçın), Dünya Tarihinde Bilim ve Teknoloji, (Ankara:Arkadaş Yayın. 2006). Patricia Fara: Bilim Dört Bin Yıllık Bir Tarih, İstanbul: Metis, 2012.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek