Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-SDG.3 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bilim tarihi ve felsefesindeki temel kavramların gelişim ve dönüşümleri üzerinde yoğunlaşılması, öğrencilerin söz konusu kavramları tanıması, eleştirel bir yaklaşımla irdelemeleri, çözümlemeleri ve bunlarla ilgili kendi özgün sentezlerini oluşturmaları amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğretim Üyesi Üstün TÜRKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Karl R. Popper: Bilimsel Araştırmanın Mantığı |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Bilim tarihi ve felsefesindeki temel kavram ve tartışma başlıklarının interdisipliner bir yaklaşımla analiz edilmesi. •Kültür, teknoloji, bilim ve felsefe kavramlarına giriş. •Mezopotamya’da Bilim•Antik Yunanda: Bilim ve Felsefe•Ortaçağ Avrupası ve Skolastik Felsefe. •İslam Kültür Coğrafyasında Bilim ve felsefe: İbn’i Haldun. •Rönesans Avrupası’nda Bilim ve Felsefe. •Aydınlanma ve Pozitivizm Çağında; Bilim Felsefesi •Viyana Çevresi •Karl R. Popper: Bilimsel Araştırmanın Mantığı •Imre Lakatos: Bilimsel Araştırma Programlarının Yöntembilgisi. •Karl R. Popper: Yönteme Hayır. •Thomas s. Kuhn: Bilimsel Devrimlerin Yapısı. •Willar v. O. Quine: Deneyciliğin İki Dogması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kültür, teknoloji, bilim ve felsefe kavramlarına giriş. | | | 2 | Mezopotamya’da Bilim, Din ve Toplum. | | | 3 | Antik Yunanda Bilim ve Felsefe. | | | 4 | Ortaçağ Avrupası ve Skolastik Felsefe ve Bilim. | | | 5 | İslam Kültür Coğrafyasında Bilim ve felsefe: İbn’i Haldun. | | | 6 | Rönesans Avrupası’nda Bilim ve Felsefe. | | | 7 | Aydınlanma ve Pozitivizm Çağında; Toplum ve Bilim Felsefesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Viyana Çevresi | | | 10 | Imre Lakatos: Bilimsel Araştırma Programlarının Yöntembilgisi. | | | 11 | Karl R. Popper: Yönteme Hayır. | | | 12 | Thomas s. Kuhn: Bilimsel Devrimlerin Yapısı. | | | 13 | Willar v. O. Quine: Deneyciliğin İki Dogması. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
J.E. McClellan III-H. Dorn (çev.H. Yalçın), Dünya Tarihinde Bilim ve Teknoloji, (Ankara:Arkadaş Yayın. 2006). Patricia Fara: Bilim Dört Bin Yıllık Bir Tarih, İstanbul: Metis, 2012. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|