Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-SDG.1 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı bağımlığı teorik bilgiler kapsamında öğrenmek ve rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleriyle bağımlılığı önlemektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, bağımlığının ne olduğunu bilir. | 2 | Öğrenciler, bağımlılıkla ilgili tartışmalardan haberdar olur. | 3 | Öğrenciler, bağımlığı etkileyen faktörleri öğrenir. | 4 | Öğrenciler, bağımlığının evreleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | Öğrenciler, bağımlılık türlerini bilir. | 6 | Öğrenciler bağımlılığı önleme çalışmalarında bulunur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Bağımlık, sınıflandırılması, bağımlılığın nedenleri, sonuçları, bağımlılığı önleme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Girişi, bağımlılık ve sınıflandırılması | YOK | YOK | 2 | Bağımlılığın nedenleri | YOK | YOK | 3 | Madde bağımlılığı | YOK | YOK | 4 | Madde bağımlılığı | YOK | YOK | 5 | Alkol bağımlılığı | | | 6 | Teknoloji bağımlılığı | | | 7 | Bağımlılık sonucu oluşan ruhsal sorunlar | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Bağımlılığın önlenmesi | | | 10 | Bağımlılığın önlenmesi | | | 11 | Bağımlılığın önlenmesi | | | 12 | Davranışsal Bağımlılıklar | | | 13 | Davranışsal Bağımlılıklar | | | 14 | Bağımlılığın Fizyolojik ve Psikolojik etkileri | | | 15 | Bağımlılığın Fizyolojik ve Psikolojik etkileri | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Öztürk, O. ve Uluşahin, A. (2015). Ruh sağlığı ve bozuklukları. Ankara: Nobel Tıp Kitapevleri
Ercan, Y. H. (2013). Bağımlılık Tedavisinde Egzersiz Terapisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Tarhan, N. ve Nurmedov, S. (2011). Bağımlılık. İstanbul: Timaş Yayınları.
Köroğlu, E. (2011). Psikiyatri el kitabı. Ankara: HYB Yayın.
Ögel, K. (2014). Bağımlı Aileleri İçin Rehber Kitap. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|