BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SDG.11Sınıf İçi Öğrenmelerin DeğerlendirilmesiSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini bilir. Geleneksel yaklaşıma dayanan ölçme araçlarını bilir ve hazırlar. Öğrenciyi çok yönlü tanımaya ilişkin araçları bilir ve hazırlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Öztürk AĞIRBAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini bilir.
2Geleneksel yaklaşıma dayanan ölçme araçlarını bilir ve hazırlar.
3Öğrenciyi çok yönlü tanımaya ilişkin araçları bilir ve hazırlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
1 Hafta Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri 2. Hafta Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar 3. Hafta Uygulama 4. Hafta Doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler 5. Hafta Uygulama 6. Hafta Eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar 7. Hafta Uygulama 8. Hafta Ara sınav 9. Hafta Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, 10. Hafta Uygulama 11. Hafta Öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri 12. Hafta Uygulama 13. Hafta Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar 14. Hafta Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
2Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar
3Uygulama
4Doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler
5Uygulama
6Eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar
7Uygulama
8Ara sınav
9Gözlem, görüşme, performans değerlendirme
10Uygulama
11Öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri
12Uygulama
13Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar
14Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kutlu, Ö., Doğan, C. D. ve Karakaya, İ. (2014). Ölçme ve değerlendirme: performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Üstünlüoğlu, D. (2001). Öğretimin değerlendirilmesi ve iyileştirilmesinde alternatif bir yaklaşım. Eğitim ve Bilim, 26(119), 8-13.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
ÖÇ24     
ÖÇ34     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek