Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SDG.11 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini bilir.
Geleneksel yaklaşıma dayanan ölçme araçlarını bilir ve hazırlar.
Öğrenciyi çok yönlü tanımaya ilişkin araçları bilir ve hazırlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Öztürk AĞIRBAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini bilir.
| 2 | Geleneksel yaklaşıma dayanan ölçme araçlarını bilir ve hazırlar. | 3 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya ilişkin araçları bilir ve hazırlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
1 Hafta Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
2. Hafta Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar
3. Hafta Uygulama
4. Hafta Doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler
5. Hafta Uygulama
6. Hafta Eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar
7. Hafta Uygulama
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Gözlem, görüşme, performans değerlendirme,
10. Hafta Uygulama
11. Hafta Öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri
12. Hafta Uygulama
13. Hafta Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar
14. Hafta Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
| | | 2 | Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar | | | 3 | Uygulama | | | 4 | Doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler | | | 5 | Uygulama | | | 6 | Eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar | | | 7 | Uygulama | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Gözlem, görüşme, performans değerlendirme | | | 10 | Uygulama | | | 11 | Öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri | | | 12 | Uygulama | | | 13 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar | | | 14 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kutlu, Ö., Doğan, C. D. ve Karakaya, İ. (2014). Ölçme ve değerlendirme: performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Üstünlüoğlu, D. (2001). Öğretimin değerlendirilmesi ve iyileştirilmesinde alternatif bir yaklaşım. Eğitim ve Bilim, 26(119), 8-13. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|