BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SDG.10Serbest Zaman EğitimiSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; serbest zamanın toplumsal işlevini öğrenmek, değişen dünyada s. zamanın toplumla ilişkisini analiz etmek, modern toplumda iş ve serbest zaman dengesinin önemini görmektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hayri AKYÜZ
Öğrenme Çıktıları
1Sosyoloji kavramlarını
2Zaman kullanımını ve tiplerini
3Serbest zamanın uygarlık ve kültürle ilişkisini
4Serbest zaman kuramlarını
5Serbest zamanın toplumsal ve kültürel yapıda işlevini
6Serbest zaman kullanımında eşitsizlikleri
7Farklı gruplarda serbest zamana katılımı ve eşitsizlikleri
8Serbest zamanın diğer toplumsal kurumlarla ilişkisini öğrenecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Bu dersin sonucunda öğrenci; Sosyoloji kavramlarını Zaman kullanımını ve tiplerini Serbest zamanın uygarlık ve kültürle ilişkisini Serbest zaman kuramlarını Serbest zamanın toplumsal ve kültürel yapıda işlevini Serbest zaman kullanımında eşitsizlikleri Farklı gruplarda serbest zamana katılımı ve eşitsizlikleri Serbest zamanın diğer toplumsal kurumlarla ilişkisini öğrenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Serbest zamanların tarihsel gelişimi, zaman türleri, serbest zaman kuramları,
2Serbest zaman türleri, serbest zamanları düzenleyen kurumlar,
3Serbest zamanların toplumsal önemi ve işlevi, serbest zamanların sınıfsal boyutu,
4Kültürel, ekonomik ve toplumla ilişkisi, günümüzde serbest zaman etkinliklerinin tüketimi
5Serbest zaman değerlendirmeye yönelik bilgi, beceri geliştirebilmesi
6Serbest zaman değerlendirmeye yönelik değer ve tutum geliştirebilmesi
7Serbest zaman eğitiminin okullardaki önemi
8Ara sınav
9Beden Eğitimi ve dersi öğretim programı kapsamında serbest zaman eğitiminin yeri
10Sistemli serbest zaman etkinlikleri
11Sıradan serbest zaman etkinlikleri.
12Serbest zaman ve toplumsal tabakalaşma
13Serbest zaman ve toplumsal cinsiyet.
14Serbest zaman eğitimini gerektiren nedenler
15Beden Eğitimi ve dersi öğretim programı kapsamında serbest zaman eğitimi uygulama alanlar
16Yarı yıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Rojek, C. (2005) Leisure Theory Principles and Practice, Palgrave Mcmillan, Geat Britain Russell, R.V. (1996) Pastimes The Context of Contemporary Leisure, Brown&Benchmark, USA Critcher, C., Bramham, P., Tomlinson, A. (1995) Sociology of Leisure, A Reader, E&FN Spon, London Hill, j. (2002) Sport, Leisure and Culture in Twentieth-Century Britain, Palgrave. NewYork.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı15230
Bireysel Çalışma15230
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15230
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Ev Ödevi15230
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
ÖÇ6      
ÖÇ7      
ÖÇ8      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek