BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SDG.7Egzersiz PsikolojisiSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Egzersiz davranışını ve davranışı değiştirmede kullanılan kuramsal çerçevenin anlaşılmasını sağlamak, egzersiz katılımını etkileyen bireysel ve çevresel faktörleri incelemek, bu bilgiyi fiziksel aktiviteyi artırmak amaçlı kullanmak, egzersiz ve psikolojik iyilik hali arasındaki bağlantıyı ve egzersizin psikolojik iyilik halinin çeşitli yönlerini geliştirmek için nasıl kullanılabileceğini incelemek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL
Öğrenme Çıktıları
1Egzersiz davranışını etkileyen psikolojik faktörlere ilişkin bilgiyi kullanabilir. Fiziksel aktivite ile ilişkili davranış değiştirme kuramlarına ilişkin bilgiyi kullanabilir.
2Özel gruplarda egzersizin kullanımını açıklayabilir, tartışabilir.
3Egzersiz ve psikolojik iyilik hali arasındaki bağlantıyı ve egzersizin psikolojik iyilik halini artırmada nasıl kullanılabileceğini anlayabilir, açıklayabilir. Uygulama ortamında kuramsal bilgisini yorumlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Egzersiz bağlılığı, egzersizin psikolojik etkileri, egzersiz davranışına ilişkin kuramsal yaklaşımlar, egzersiz davranışını artırmak amaçlı müdahaleler, egzersiz ve psikolojik iyilik hali, özel gruplarda egzersiz.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Egzersiz ve Spor Psikolojisine Giriş
2Egzersiz bağlılığı
3Egzersizin psikolojik etkileri
4Egzersiz davranışına ilişkin kuramsal modeller I: Sağlık inancı modeli, egzersiz davranışı modeli
5Egzersiz davranışına ilişkin basamak kuramları
6Egzersiz davranışına ilişkin kuramsal modeller II: Amaçlı (nedensel) eylem kuramı, Planlanmış davranış kuramı, Kendine yeterlik kuramı
7Benlik kavramı, benlik saygısı ve egzersiz
8Hafta Ara sınav
9Egzersiz bağlılığını artırmada motivasyonel stratejiler
10Egzersiz, kaygı ve stres
11Egzersiz Psikolojisinde sağlıksız davranışlar ve ilaç kullanımı
12Egzersiz bağımlılığı
13Özel gruplar ve egzersiz: Çocuklar
14Özel gruplar ve egzersiz: Obez bireyler ve yaşlılar
15Genel Tekrar
16Yarı Yıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Berger, B.G., Pargman, D. & Weinberg, R.S. (2006). Foundations of Exercise Psychology. Morgantown, WV: Fitness Inf. Tech. Buckworth, J. & Dishman, R. (2002). Exercise Psychology. Champaign: Human Kinetics Weinberg, R.S., Gould, D. (2015). Foundations of Sport and Exercise Psychology. Champaign: Hum. Kinetics
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15230
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15230
Ev Ödevi15230
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek