Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SDG.7 | Egzersiz Psikolojisi | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Egzersiz davranışını ve davranışı değiştirmede kullanılan kuramsal çerçevenin anlaşılmasını sağlamak, egzersiz katılımını etkileyen bireysel ve çevresel faktörleri incelemek, bu bilgiyi fiziksel aktiviteyi artırmak amaçlı kullanmak, egzersiz ve psikolojik iyilik hali arasındaki bağlantıyı ve egzersizin psikolojik iyilik halinin çeşitli yönlerini geliştirmek için nasıl kullanılabileceğini incelemek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Egzersiz davranışını etkileyen psikolojik faktörlere ilişkin bilgiyi kullanabilir. Fiziksel aktivite ile ilişkili davranış değiştirme kuramlarına ilişkin bilgiyi kullanabilir. | 2 | Özel gruplarda egzersizin kullanımını açıklayabilir, tartışabilir. | 3 | Egzersiz ve psikolojik iyilik hali arasındaki bağlantıyı ve egzersizin psikolojik iyilik halini artırmada nasıl kullanılabileceğini anlayabilir, açıklayabilir. Uygulama ortamında kuramsal bilgisini yorumlayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Egzersiz bağlılığı, egzersizin psikolojik etkileri, egzersiz davranışına ilişkin kuramsal yaklaşımlar, egzersiz davranışını artırmak amaçlı müdahaleler, egzersiz ve psikolojik iyilik hali, özel gruplarda egzersiz. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Egzersiz ve Spor Psikolojisine Giriş | | | 2 | Egzersiz bağlılığı | | | 3 | Egzersizin psikolojik etkileri | | | 4 | Egzersiz davranışına ilişkin kuramsal modeller I: Sağlık inancı modeli, egzersiz davranışı modeli | | | 5 | Egzersiz davranışına ilişkin basamak kuramları | | | 6 | Egzersiz davranışına ilişkin kuramsal modeller II: Amaçlı (nedensel) eylem kuramı, Planlanmış davranış kuramı, Kendine yeterlik kuramı | | | 7 | Benlik kavramı, benlik saygısı ve egzersiz | | | 8 | Hafta Ara sınav | | | 9 | Egzersiz bağlılığını artırmada motivasyonel stratejiler | | | 10 | Egzersiz, kaygı ve stres | | | 11 | Egzersiz Psikolojisinde sağlıksız davranışlar ve ilaç kullanımı | | | 12 | Egzersiz bağımlılığı | | | 13 | Özel gruplar ve egzersiz: Çocuklar | | | 14 | Özel gruplar ve egzersiz: Obez bireyler ve yaşlılar | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Yarı Yıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Berger, B.G., Pargman, D. & Weinberg, R.S. (2006). Foundations of Exercise Psychology. Morgantown, WV: Fitness Inf. Tech.
Buckworth, J. & Dishman, R. (2002). Exercise Psychology. Champaign: Human Kinetics
Weinberg, R.S., Gould, D. (2015). Foundations of Sport and Exercise Psychology. Champaign: Hum. Kinetics |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ev Ödevi | 15 | 2 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|