Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SDG.22 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yetişkin eğitiminin kavram, ilke, model ve kuramlarını, dayandığı temelleri, yetişkin bireylerin öğrenme özelliklerini, hayat boyu öğrenme anlayışını ve becerilerini açıklamak ve hayat boyu öğrenen birey olmada farkındalık yaratmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi ÜSTÜN TÜRKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamını kavrayabilecek | 2 | Yetişkin eğitimi ile ilgili kavram, model ve kuramları açıklayabilecek | 3 | Yaşam boyu öğrenmenin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için öneriler geliştirebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye'de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yetişkin Eğitiminin Anlamı ve Kapsamı
| | | 2 | Yetişkin Eğitimi ile İlişkili Kavramlar (Sürekli Eğitim, Halk Eğitimi, Yaygın Eğitim, Mesleki Eğitim vd.)
| | | 3 | Yetişkin Eğitimi ile İlgili Model ve Kuramlar
| | | 4 | Yetişkinler ve Öğrenme
| | | 5 | Türkiye?de Yetişkin Eğitiminin Tarihsel Gelişimi
| | | 6 | Hayat Boyu Öğrenmenin Amacı ve Kapsamı
| | | 7 | Hayat Boyu Öğrenmenin İlkeleri, Öğeleri ve Amaçları
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Hayat Boyu Öğrenme Becerileri
| | | 10 | Hayat Boyu Öğrenme ve Teknoloji
| | | 11 | Avrupa Birliği Ülkelerinde Hayat Boyu Öğrenme
| | | 12 | Farklı Ülkelerde Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları
| | | 13 | Türkiye?de Hayat Boyu Öğrenmenin Tarihsel Gelişimi
| | | 14 | Türk Eğitim Sisteminde Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları
| | | 15 | Genel sınava hazırlık
| | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Darkenwald, G.G. ve S.B. Meriam, (1982), Adult Education: Foundation of Practice. New York: Harper and Raw Pub.
-Celep, C. (1995), Halk Eğitimi. Ankara: Pegem Yayınları.
-Gedikoğlu, Ş. (1991), Türkiye'de Yaygın Eğitimden Çağdaş Halk Eğitimine. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
-Knapper, C.K.&Cropley, A.J. (1991). Lifelong Learning and Higher Education. 2nd ed. London: KoganPage.
-DPT (2001). Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, Hayat Boyu Eğitim veya Örgün Olmayan Eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara.
-UNESCO (2010). Institute for Lifelong Learning. Annual Report 2009.
-Cornford, I. R. (2002). Learning-to-Learn Strategies as a Basis for Effective Lifelong Learning. International Journal of Lifelong Education, 21 (4), 357-368.
-Kaya, E. (2016). Yaşam Boyu Yetişkin Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
-Kaya, E. (2018). Yaşam Boyu Öğrenme ve Küresel Dinamikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
-Davies, W.K. & Longworth, N. (1996). Lifelong Learining. Routledge. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 90 | 90 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|