BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SDG.22Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu ÖğrenmeSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yetişkin eğitiminin kavram, ilke, model ve kuramlarını, dayandığı temelleri, yetişkin bireylerin öğrenme özelliklerini, hayat boyu öğrenme anlayışını ve becerilerini açıklamak ve hayat boyu öğrenen birey olmada farkındalık yaratmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi ÜSTÜN TÜRKER
Öğrenme Çıktıları
1Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamını kavrayabilecek
2Yetişkin eğitimi ile ilgili kavram, model ve kuramları açıklayabilecek
3Yaşam boyu öğrenmenin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için öneriler geliştirebilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye'de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yetişkin Eğitiminin Anlamı ve Kapsamı
2Yetişkin Eğitimi ile İlişkili Kavramlar (Sürekli Eğitim, Halk Eğitimi, Yaygın Eğitim, Mesleki Eğitim vd.)
3Yetişkin Eğitimi ile İlgili Model ve Kuramlar
4Yetişkinler ve Öğrenme
5Türkiye?de Yetişkin Eğitiminin Tarihsel Gelişimi
6Hayat Boyu Öğrenmenin Amacı ve Kapsamı
7Hayat Boyu Öğrenmenin İlkeleri, Öğeleri ve Amaçları
8Ara Sınav
9Hayat Boyu Öğrenme Becerileri
10Hayat Boyu Öğrenme ve Teknoloji
11Avrupa Birliği Ülkelerinde Hayat Boyu Öğrenme
12Farklı Ülkelerde Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları
13Türkiye?de Hayat Boyu Öğrenmenin Tarihsel Gelişimi
14Türk Eğitim Sisteminde Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları
15Genel sınava hazırlık
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Darkenwald, G.G. ve S.B. Meriam, (1982), Adult Education: Foundation of Practice. New York: Harper and Raw Pub. -Celep, C. (1995), Halk Eğitimi. Ankara: Pegem Yayınları. -Gedikoğlu, Ş. (1991), Türkiye'de Yaygın Eğitimden Çağdaş Halk Eğitimine. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. -Knapper, C.K.&Cropley, A.J. (1991). Lifelong Learning and Higher Education. 2nd ed. London: KoganPage. -DPT (2001). Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, Hayat Boyu Eğitim veya Örgün Olmayan Eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara. -UNESCO (2010). Institute for Lifelong Learning. Annual Report 2009. -Cornford, I. R. (2002). Learning-to-Learn Strategies as a Basis for Effective Lifelong Learning. International Journal of Lifelong Education, 21 (4), 357-368. -Kaya, E. (2016). Yaşam Boyu Yetişkin Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. -Kaya, E. (2018). Yaşam Boyu Öğrenme ve Küresel Dinamikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. -Davies, W.K. & Longworth, N. (1996). Lifelong Learining. Routledge.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav19090
Final Sınavı13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
ÖÇ25     
ÖÇ34     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek