Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SDG.19 | Öğrenme Güçlüğü | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere öğrenme güçlüğü ve özel yetenekli tanısı olan bireylerin özellikleri ve bu bireylere sunulacak değerlendirme, eğitim-öğretim hizmetleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi ÜSTÜN TÜRKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenme güçlüğü ve özel yeteneğin tanımı, sınıflaması, yaygınlık ve nedenlerini açıklar. | 2 | Öğrenme güçlüğü ve özel yetenekli tanısı olan bireylerin özelliklerini açıklar. | 3 | Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek alanına ilişkin ülkemizdeki yasal düzenlemeler ve haklar hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Temel kavramlar; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireyler; özel yetenekli bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireye, özel yetenekli bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrenme güçlüğü ve özel yeteneğin tanımı, sınıflaması, yaygınlık ve nedenleri | | | 2 | Öğrenme güçlüğü tanısı olan bireylerin özellikleri
| | | 3 | Öğrenme güçlüğüne ilişkin tarama, tanılama ve değerlendirme süreçlerini
| | | 4 | Öğrenme güçlüğüne ilişkin eğitim ve öğretim süreçleri
| | | 5 | Öğrenme güçlüğü tanısı bulunan bireyler için etkili uygulamalar
| | | 6 | Özel yeteneğin tanımı, sınıflaması, yaygınlık ve nedenleri
| | | 7 | Özel yetenek tanısı olan bireylerin özellikleri
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Özel yeteneğe ilişkin tarama, tanılama ve değerlendirme süreçleri
| | | 10 | Özel yeteneğe ilişkin eğitim ve öğretim süreçleri
| | | 11 | Özel yetenek tanısı bulunan bireyler için etkili uygulamalar
| | | 12 | Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek tanısı bulunan çocuğa sahip ailelere yönelik yapılacak çalışmalar
| | | 13 | Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek tanısı bulunan bireylere yönelik tutumlar ve tutum değiştirme yaklaşımları
| | | 14 | Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek alanına ilişkin ülkemizdeki yasal düzenlemeler ve haklar
| | | 15 | Genel değerlendirme
| | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Bender, N. W. (2016). Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri (H. Sarı Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Özmen, R. (2016). Öğrenme Güçlüğü: Sınıf içi destek seti. Ankara: Eğiten Kitap.
-Sak, U. (2016). Üstün zekalılar: Özellikleri, tanılanmaları, eğitimleri (5. baskı). Ankara: Vize Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|