BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SDG.19Öğrenme GüçlüğüSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere öğrenme güçlüğü ve özel yetenekli tanısı olan bireylerin özellikleri ve bu bireylere sunulacak değerlendirme, eğitim-öğretim hizmetleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi ÜSTÜN TÜRKER
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenme güçlüğü ve özel yeteneğin tanımı, sınıflaması, yaygınlık ve nedenlerini açıklar.
2Öğrenme güçlüğü ve özel yetenekli tanısı olan bireylerin özelliklerini açıklar.
3Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek alanına ilişkin ülkemizdeki yasal düzenlemeler ve haklar hakkında bilgi sahibi olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Temel kavramlar; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireyler; özel yetenekli bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireye, özel yetenekli bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrenme güçlüğü ve özel yeteneğin tanımı, sınıflaması, yaygınlık ve nedenleri
2Öğrenme güçlüğü tanısı olan bireylerin özellikleri
3Öğrenme güçlüğüne ilişkin tarama, tanılama ve değerlendirme süreçlerini
4Öğrenme güçlüğüne ilişkin eğitim ve öğretim süreçleri
5Öğrenme güçlüğü tanısı bulunan bireyler için etkili uygulamalar
6Özel yeteneğin tanımı, sınıflaması, yaygınlık ve nedenleri
7Özel yetenek tanısı olan bireylerin özellikleri
8Ara Sınav
9Özel yeteneğe ilişkin tarama, tanılama ve değerlendirme süreçleri
10Özel yeteneğe ilişkin eğitim ve öğretim süreçleri
11Özel yetenek tanısı bulunan bireyler için etkili uygulamalar
12Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek tanısı bulunan çocuğa sahip ailelere yönelik yapılacak çalışmalar
13Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek tanısı bulunan bireylere yönelik tutumlar ve tutum değiştirme yaklaşımları
14Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek alanına ilişkin ülkemizdeki yasal düzenlemeler ve haklar
15Genel değerlendirme
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Bender, N. W. (2016). Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri (H. Sarı Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. -Özmen, R. (2016). Öğrenme Güçlüğü: Sınıf içi destek seti. Ankara: Eğiten Kitap. -Sak, U. (2016). Üstün zekalılar: Özellikleri, tanılanmaları, eğitimleri (5. baskı). Ankara: Vize Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı19090
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
ÖÇ25     
ÖÇ35     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek