BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SDG.16Mikro ÖğretimSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste mikro öğretim uygulamalarının önemine yönelik temel ve uygulamalı bilgiler verilmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi HÜSNİYE BÜLBÜL
Öğrenme Çıktıları
1Görsel araştırma yöntemlerini, araştırmalarda nasıl ve hangi koşullarda uygulandığını,
2Görsel araştırmalarda veri değerlendirilmesini video dizi analizi ile görerek ve uygulayarak değerlendirebileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
1. Görsel araştırma yöntemleri bilgisi, 2. Araştırmalarda görsel araştırma yöntemlerinin nasıl ve hangi koşullarda uygulandığı, 3. Video dizi analizinin araştırmalarda kullanılması, 4. Görsel araştırma yöntemlerinin etkili olarak kullanılabilmesine yönelik uygulamalar ve öneriler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Görsel araştırma yöntemleri bilgisi
2Görsel araştırmaların öğretimdeki yeri
3Araştırmalarda görsel araştırma yöntemlerinin nasıl ve hangi koşullarda uygulandığı
4Video dizi analizinin araştırmalarda kullanılması
5Görsel araştırma yöntemlerinin etkili olarak kullanılabilmesine yönelik uygulamalar ve öneriler
6Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
7Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
8Ara Sınav
9Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
10Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
11Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
12Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
13Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
14Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
15Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Goodman, J. (1986). University education courses and the Professional preparation of teachers: A descriptive analysis. Teaching and Teacher Education. 4(2), 113-118. -Amobi, F. A. (2005). Preservice teachers? reflectivity on the sequence and consequences of teaching actions in a microteaching experience. Teacher Education Quarterly, 32(1), 115-130. -Abate, R. 1. A. (1990). Multimedia environment for Preservice Teacher Education. Journal of Interaetive Instruetion Development. 2 (3),14-19.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
ÖÇ24     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek