Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SDG.16 | Mikro Öğretim | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste mikro öğretim uygulamalarının önemine yönelik temel ve uygulamalı bilgiler verilmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi HÜSNİYE BÜLBÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Görsel araştırma yöntemlerini, araştırmalarda nasıl ve hangi koşullarda uygulandığını, | 2 | Görsel araştırmalarda veri değerlendirilmesini video dizi analizi ile görerek ve uygulayarak değerlendirebileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
1. Görsel araştırma yöntemleri bilgisi,
2. Araştırmalarda görsel araştırma yöntemlerinin nasıl ve hangi koşullarda uygulandığı,
3. Video dizi analizinin araştırmalarda kullanılması,
4. Görsel araştırma yöntemlerinin etkili olarak kullanılabilmesine yönelik uygulamalar ve öneriler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Görsel araştırma yöntemleri bilgisi | | | 2 | Görsel araştırmaların öğretimdeki yeri
| | | 3 | Araştırmalarda görsel araştırma yöntemlerinin nasıl ve hangi koşullarda uygulandığı
| | | 4 | Video dizi analizinin araştırmalarda kullanılması
| | | 5 | Görsel araştırma yöntemlerinin etkili olarak kullanılabilmesine yönelik uygulamalar ve öneriler
| | | 6 | Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
| | | 7 | Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
| | | 10 | Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
| | | 11 | Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
| | | 12 | Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
| | | 13 | Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
| | | 14 | Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
| | | 15 | Mikro öğretime yönelik uygulamalı çalışmalar
| | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Goodman, J. (1986). University education courses and the Professional preparation of teachers: A descriptive analysis. Teaching and Teacher Education. 4(2), 113-118.
-Amobi, F. A. (2005). Preservice teachers? reflectivity on the sequence and consequences of teaching actions in a microteaching experience. Teacher Education Quarterly, 32(1), 115-130.
-Abate, R. 1. A. (1990). Multimedia environment for Preservice Teacher Education. Journal of Interaetive Instruetion Development. 2 (3),14-19. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|