BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SDG.15Karşılaştırmalı EğitimSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dünya'da bilim, teknoloji ve eğitim alanlarında başarılı olan ülkeler başta olmak üzere farklı ülkelerin eğitim sistemleri ile Türk eğitim sistemini amaç, yapı, işleyiş gibi boyutlar açısından karşılaştırmak ve Türk eğitim sisteminin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi ÖZTÜRK AĞIRBAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Karşılaştırmalı eğitimin amacını kavrayabilme
2Türk eğitim sisteminin yapısını kavrayabilme
3Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini göz önünde bulundurarak, Türk Eğitim Sisteminin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
-Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi -Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma -Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar. -Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin; eğitim amaçları, örgütsel yapısı ve işleyişi, örgün ve yaygın eğitimi, öğretmen, eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri, -Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitliğe bakışı -Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin eğitimde reform ve yenileşme girişimleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Karşılaştırmalı Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar, Karşılaştırmalı Eğitime Tarihsel Bakış
2Küreselleşme ve Karşılaştırmalı Eğitim, Karşılaştırmalı Eğitimde Yöntem ve Araştırma
3Türk Eğitim Sistemi
4A.B.D. Eğitim Sistemi
5İngiltere Eğitim Sistemi
6Rusya Eğitim Sistemi
7Almanya Eğitim Sistemi
8Ara Sınav
9Finlandiya Eğitim Sistemi
10Danimarka Eğitim Sistemi
11İtalya Eğitim Sistemi
12İsviçre Eğitim Sistemi
13Japonya Eğitim Sistemi
14Singapur Eğitim Sistemi
15Finale hazırlık
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Balcı, A. (2015) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık -Demirel,Ö (2012) Gelecek için Eğitim: Farklı ülkelerde program geliştirme çalışmaları. Ankara: Pegem A Yayıncılık -Erdoğan,İ. (2000) Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık -Ertürk, S. (2013). Eğitimde "program" geliştirme. Ankara: Edge Akademi. -Okçabol, R. (2005). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Ütopya Yayınları -Özçelik, D. A. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık -Senemoğlu, N. (1991). A study of initial primary teacher training in England with implications for the system in Turkey. Unpublished Research Report, Leicester: The University of Leicester -Türkoğlu, A. (2015) Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
ÖÇ24     
ÖÇ35     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek